HWV
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 19 feb 2009
Beste,
Ik hoop dat u mij kunt helpen met het volgende:
Van SNB heb ik de volgende code gekregen om een TXT bestand van 650.000 regels te spiltsen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=406486
Het werkt perfect maar ik moet hier nog een paar handmatige handelingen op los laten waar een hoop tijd mee verloren gaat dus ik wil het volgende vragen:
Is het mogelijk om een opgegeven waarde op te geven waar hij moet splitsen
Als na regel 6450 in kolom A het wordt " Approachcode" staat dan hierna spliten .
Waarom;
Het bestand wat ik binnen trek is zoals gegegd 650.000 regels lang, met een hoop troep er in zoals "vervolg blad" 1 t/m .. en een hoop lege velden. Die kan ik er nu allemaal uitfilteren maar ik heb een terugkerend patroon van ongeveer 23 regels na schoonmaken van het bestand. Omdat het script splits op de 65.000 regels wil het voorkomen dat hij halverwege de 23 regels split die moet ik dan handmatig in de juiste excel sheets zetten op de juiste plek.
Het zou dus makkelijker zijn als dit gelijk gebeurd met het splitsen van het TXT bestand
ik hoop dat hier een oplossing voor te vinden is
Groet HWV
Ik hoop dat u mij kunt helpen met het volgende:
Van SNB heb ik de volgende code gekregen om een TXT bestand van 650.000 regels te spiltsen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=406486
Code:
Sub bestand()
Open "C:\voorbeeld.txt" For Input As #1
sq = Split(Input(LOF(1), #1), Chr(10))
Close #1
For j = 65000 To UBound(sq) Step 65000
sq(j) = "###" & sq(j)
Next
sq = Split(Join(sq, vbCr), "###")
For j = 0 To UBound(sq)
Open "C:\deel " & j & ".txt" For Output As #1
Write #1, sq(j)
Close #1
Next
End Sub
Het werkt perfect maar ik moet hier nog een paar handmatige handelingen op los laten waar een hoop tijd mee verloren gaat dus ik wil het volgende vragen:
Is het mogelijk om een opgegeven waarde op te geven waar hij moet splitsen
Als na regel 6450 in kolom A het wordt " Approachcode" staat dan hierna spliten .
Waarom;
Het bestand wat ik binnen trek is zoals gegegd 650.000 regels lang, met een hoop troep er in zoals "vervolg blad" 1 t/m .. en een hoop lege velden. Die kan ik er nu allemaal uitfilteren maar ik heb een terugkerend patroon van ongeveer 23 regels na schoonmaken van het bestand. Omdat het script splits op de 65.000 regels wil het voorkomen dat hij halverwege de 23 regels split die moet ik dan handmatig in de juiste excel sheets zetten op de juiste plek.
Het zou dus makkelijker zijn als dit gelijk gebeurd met het splitsen van het TXT bestand
ik hoop dat hier een oplossing voor te vinden is
Groet HWV
Laatst bewerkt: