• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

*.txt omzetten naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Wij werken met een AS400 systeem en daaruit moest ik wat printen. Maar in plaats van printen heb ik mogelijkheid om er een *.txt van te laten maken. Wat ik dan ook gedaan heb. Met enig nadeel als je die opent in Excel dat die er niet uitziet. Opties als Tekst naar Kolommen heeft geen nut, geeft alleen nog maar meer werk om er mogelijk een excel van te maken. Via het www had ik een programma gevonden CV.exe maar dat werkte niet.

Wie kan helpen of weet hoe dit aan te pakken, hoor ik graag. Ik heb namelijk geen VBA kennis.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Chocka, Opzich kan Excel uitstekend met .txt bestanden omgaan. Helaas is jouw output vanaf UNIX niet tabulair. Je kan dit dus wel inlezen in excel maar daar kan je dan nog weinig mee. De wizard die gestart wordt bij het openen van een .txt-bestand zal je wel helpen om er kolommen van te maken, maar het is dan aan jou om te zeggen WAT je in die kolommen wilt hebben. Is die output niet mooier (dus in tabelvorm) te krijgen?

Groet, Leo

P.s. Pas aub je bestandje ff aan in een text-editor en verwijder direct je bijlage uit je vraag. Gooi alles na de 1e klant weg en geef die 1e klant een fictieve naam. Dit moet je echt niet op het www plaatsen hoor!

Is die output niet mooier (dus in tabelvorm) te krijgen?

Nee, niet echt. Ben al even aan het proberen geweest, maar ondanks dat het in notepad er aardig uitziet, komt het er zo niet in bij Excel. Ondanks dat alles onder elkaar staat, tovert excel er lege regels in. Zodoende ben ik gaan zoeken, maar helaas zonder succes.

Aangezien ik niet alles nodig heb, heb ik bij de import gezorgd dat sowieso wat ik wel nodig heb in een cel zit, maar blijft het probleem dat ik gegevens van een klant niet bij elkaar kan houden omdat die over verschillende regels is verdeeld. Misschien moet het eens in Access proberen, maar betwijfel of dat beter zal gaan.

PS Ik weet dat er site bestaat waar je kant en klare macro's kan copy/pasten, zodat ik die lege regels kan laten verwijderen. Mocht jij weten waar/hoe, hoor ik het graag. Bedankt.

Laatst bewerkt:
heb je niet de mogelijkheid om er een csv van te maken?

en rechtstreeks importeren via odbc (pivot table) naar excel?

ASAP utilities downloaden, die kan alle spaties, lege regels, enz enz enz verwijderen/toevoegen/editeren

Laatst bewerkt:
Nee, CSV was niet mogelijk. Anders had deze topic er niet geweest.

Via ODBC......??? heb je daar een manual van, geen idee waarover je spreekt.

Heb die macro gevonden, DeleteBlankRows hier op het forum.

Vraag komt op opgelost te staan, maar is niet opgelost. Wel heb ik een andere manier gevonden om het txt bestand in CSV aangeleverd te krijgen. Maar dat heeft onze systeembeheerder voor mij uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan