Type Werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Godsong

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Goede middag, ik ben op zoek naar werkgeheugen omdat ik tijdens het gamen merk dat het niet helemaal meer lekker loopt(Onder Battlefield 3)

Ik heb momenteel:

Type DDR3 (van GEIL uit me hoofd)
Grootte 4096 MBytes
Kanalen Dual
DRAM Frequentie 666.7 MHZ

Systeem: 64 bit Windows 7
Moederboard: ASUSTeK M4A79XTD EVO (AM3)
Videokaart: ATI Radeon HD 5770 (Sapphire)
Processor: AMD Phenom II X4 955
Voeding: 420W

Ik ben op zoek naar:

8 GB DD3 Dual.

Nu heb ik al gezien dat er 10 tallen DDR3 geheugens zijn van 8GB maar nu vroeg ik mij het volgende af:

http://www.alternate.nl/html/produc...perX/8_GB_DDR3-1600_Kit/511752/?baseId=698901
Bij deze zie je staan:

Spanning
1,65 Volt

Spanningsbereik
vanaf 1,42 Volt tot 1,65 Volt

Row-Active-Time (tRAS) 27

En bij deze:
http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR3-1600/G.Skill/8_GB_DDR3-1600_Kit/508511/?

Spanning
1,5 Volt

Spanningsbereik
vanaf 1,5 Volt tot 1,5 Volt

Row-Active-Time (tRAS) 24

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is, en heeft dit betrekking tot mij als gamer?

Mijn volgende vraag is, ik heb momenteel 4 slots. Heeft het nut om de huidige 2 te laten zitten en die 8 GB er gewoon naast te stoppen, Ik neem aan van niet?

Mvg,

4 Gb is voldoende, 8 Gb heb je niet nodig, sterker nog, ik denk niet eens dat het je geheugen is, maar je beeldkaart.

http://www.geforce.com/GamesandApps/games/battlefield-3/GPUAnalyzer

^^ check bovenstaande link even, dan zie je het vanzelf (ik had hetzelfde probleem en heb de GTX 560 Ti aangeschaft en kan nu op Ultra spelen, voorheen op LOW en dat is echt niet te doen ...) - ik heb'dezelfde specs als jij hebt, je voeding zal je ook moeten vervangen als het de beeldkaart is (600 Watt moet lukken).

Edit: Trouwens, je geheugen is maar 666 Mhz, terwijl je moederboard 1066 ondersteund .. of het staat niet goed in je BIOS ?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord!

Ik denk alleen persoonlijk niet dat 4gb voldoende is omdat:

Momenteel draait bf nu op de achtergrond en mijn huidige gebruik is 89% van me 4gb. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het word aangeraden om maximaal 75% van je ram geheugen te gebruiken.

Over de videokaart daar heb je helemaal gelijk in!. Ik zit momenteel te wachten op de ATI 7xxx serie zodat de prijs van de 6xxxx serie aardig wat zal dalen. Gelukkig hoef ik dus nog maar tot januari te wachten.

En dat stuk over ondersteunen van me geheugen, kun je dat wat meer uitleggen? Ik ben namelijk niet zo goed in bios dingen veranderen :thumb:

Edit: op me ram geheugen staat inderdaad 1066!

Mvg

Laatst bewerkt:
Klopt het dat mijn processor max 1333 ondersteund dus 1600 eigenlijk helemaal geen zin heeft?

Hoi !

1600 MHz bereik je dus door overclocken !

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Sorry, kun je dit wat makkelijker uitleggen. Ben helemaal niet van over overclocken maar komt het er dus op neer dat het geen nut heeft om er standaard 1600 in te zetten omdat mijne max 1333 ondersteund? (wat je dus met overclocken waarschijnlijk wel kan bereiken maar daar heb ik voorlopig geen interesse in, en is denk ik ook niet echt nodig)

Laatst bewerkt:
Oke, Bedankt Harry!

Dan rest mij nog steeds de vraag: maakt het dan uit of ik 1,5 volt of 1,65 koop? Ik neem aan dat hoe hoger de volt hoe warmer je pc word?

Mvg,

Laatst bewerkt:
Hoi !

Standaard voltage voor DDR3 is 1,5 V.

In het bios kun je hogere voltages kiezen+ maar zonder overclocken zou dat niet nodig moeten zijn.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan