Typen: AltGR+e combinatie werkt niet - Windows11

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo allemaal,

Wanneer ik aan het typen (maakt niet uit waar) ben verschijnt de é niet wanneer ik ALTGR+e intoets.
á,ú,ú,í werken wel, en ik sta dus voor een raadsel. In mijn instellingen staat alles normaal, en alleen Numlock staat aan.
Wanneer ik op het schermtoetsenbord ALTGR aanklik en dan op e, verschijnt er ook niets, wat me er dus aan doet geloven dat het softwarematig is.
Ik dat het erg makkelijk is opgelost, wat deze vraag overbodig maakt, maar ik kan er niets over vinden en forums verwijzen vaak naar Excel..
Kan iemand me uit de brand helpen? Ik ben er namelijk erg gewend aan de é te kunnen typen met rechteralt+e.

Dank alvast voor jullie antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Tja ,ik gebruik een azerty klavier en daar staat de é gewoon onder een toets.
als ik AltGr gebruik + e verschijnt bij mij een € teken.
Misschien help dit je verder?
ALT+0201 (hoofdletter) É, of ALT+0233 (kleine letter) é.
 
Uiteraard lukt het wel met de alt codes 'e ook, maar ben ik net zoals velen gewend altGR+e te gebruiken.
Taalinstellingen staan normaal (nederlands/vs-indeling.)
 
En als je je toetsenbordindeling op ' Nederlands/Nederlands ' zet ?
 
Bij mij werkt AltGr + als er een NLD/VS international keyboard gekozen is. Schakel ik met Shift+Ctrl om naar NLD/VS alleen, dan werkt het niet.
PS: Ik gebruik het nooit, die paar alt codes onthoud ik wel zoals voor é en º (graden).
AltGr is zover ik weet wel nodig voor dingen als
ß met AltGr + S
ç met AltGr + ,
å met AltGr + w

 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt Alt GR e gewoon, zal er iets anders aan de hand zijn?
Indeling VS en taal Ned.

Begin als admin in de CMD of Powershell met een sfc /scannow.
 
Bedankt voor jullie laatste antwoorden!
NED-NED doet altGR helemaal niets,
met in NED-VS altgr kan ik wel ß å ç maken, net als áúíó, alleen de E wil niet..

Ik voer nu een sfc/scannow uit - bij 100% no violations found.
In mijn planning staat vroeg of laat windows toch opnieuw te installeren maar hoop ik toch tot een oplossing te komen voor ik win opnieuw installeer, mocht iemand hetzelfde meemaken.
 
Laatste update en dan op slot.
Hopelijk komen niet veel mensen dit probleem verder tegen, ik denk dat er het een en ander in het register niet lekker heeft gezeten sinds de upgrade van Windows 10 naar 11 zo'n jaar geleden.
Opnieuw geïnstalleerd en het systeem start veel sneller op en loopt véél (kijk daar heb je de é!) lekkerder nu.
De laatste weken kreeg ik ook wat vreemde meldingen, van onder andere adobe Acrobat dat er een systeemfout opgetreden was bij elke PC-boot.
Omdat ik geen zin meer had daar ook weer te veel in te duiken, bleek een reset het beste. Ik stel dat altijd uit, altijd smoesjes dat het te veel moeite kost en te lang duurt, maar tegenwoordig heb je alles in een mum van tijd geback-upped en ook is je software heel snel terug geïnstalleerd.
Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan