• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Typen komen niet met mekaar overeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inspiron1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Hallo,

ik heb het probleem dat ik vanuit een formulier een "Database" in excel met diverse velden waaronder ook een datum en tijd zodat ik met een macro een afspraak kan plannen in Outlook. Echter wanneer ik alle velden gevuld heb wat overigens prima werkt, geeft hij een foutmelding wanneer ik de afspraak wil plannen in outlook krijg ik de foutmelding "Typen komen niet met mekaar overeen". Ik heb in de cellen wel de juiste datum notatie en wanneer ik de cel handmatig invul met dezelfde datum dan lukt het wel. (rara). Kan iemand mij hierbij helpen? Groeten Rob VerkoelenBekijk bijlage Test 1 25072013.zip

Heb je zelf al gekeken in welke routine en op welke regel dat gebeurd?

Hij gaat na de foutmelding niet meteen naar de desbetreffende regel maar opent alleen het vba project.

Ok, zal ik straks eens kijken of ik erachter kan komen.

Bij mij doet hij het goed. Dat wordt dus lastig.
Kijk eens in de VBA editor via Foutopsporing en dan Project compileren of er dan een fout is.

Bij mij wordt de afspraak ook gemaakt, al krijg ik wel consequent een foutmelding op het formulier. En uiteraard het probleem dat de datum wordt vertaald naar een Amerikaanse datumnotatie, zodat je voor een afspraak op 2 augustus al op 8 februari voor de deur moet gaan liggen ;)

Bij mij wordt ter compensatie een lege afspraak ook geaccepteerd waarvan Outlook dan meldt dat je een paar duizend dagen te laat bent ;)

je datum is een string, dus kan je daar je tijd niet bij optellen.
.Start = DateValue(Sheets("Blad1").Range("D1").Value) + Sheets("Blad1").Range("E1").Value
Maar eigenlijk zou je dat gewoon zonder blad1 moeten maken, dat is netter.

Om het heel netjes te maken moet je als je die rij aanmaakt, je datum direkt als datum wegschrijven en niet als string, dan ben je direkt van alle problemen af.

Laatst bewerkt:
Okay, ik heb nu in de gaten dat er een amerikaanse datumnotatie wordt aangemaakt zoals Michel "Octafish" al schrijft. Ik heb dit veranderd in de code. (zie onder). Alleen staat het wat vreemd in het formulier als ik bijv. 23 juli selecteer staat er 7-23-2013. Iemand een ID hoe dit op te lossen? (Ben trouwens wel verlost van de foutmelding op deze manier)

Private Sub TextBox3_Change()
TextBox3.Value = Format(TextBox3.Value, "m-dd-yyyy")
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
TextBox3.Value = Format(TextBox3.Value, "dd-m-yyyy")
End Sub

Bedankt "Cow18". Had je post te laat gezien maar het werkt feilloos! Alle andere ook bedankt voor jullie inbreng!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan