Typische foutmeldingen bij mailverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
320
Beste Helpers,

Een kennis van mij werkt met Vista en heeft Het Net als provider.
Als zij mij naar mijn chello-account een mail stuurt (mijn box is leeg) krijgt ze een bericht dat de mail niet is af te leveren.
En als ik haar van mijn gmail-account een mail stuur, dan krijgt ze een waarschuwing voor een phishing-actie.

Wat kan hier aan de hand zijn?
En wat is de oplossing?

Groeten, Sundance

PS Zij heeft de virusscanner nog eens door het systeem gejaagd.
Geen foutmeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Grappig: De titel van je stuk is: "Typische foutmeldingen bij mailverkeer"
Ik zou willen zeggen op jouw stuk: "Typisch onvoldoende informatie gegeven"(!)

Normaal gesproken staat bij een teruggekaatste mail waarom het niet af te leveren was (mailbox vol, niet bestaande ontvanger, mail te groot etc.) Die informatie mist dus duidelijk in jouw stuk. Linksom of rechtsom: Ik zou zeker alvast inloggen op de webmail van je provider en kijken of er misschien (bijv. een prullenbak is die vol is, een map Spam waarin de provider spam-mail heeft neergezet etc.) tóch nog mail op de server van de provider wordt 'vastgehouden'.

Phishing meldingen vanuit Gmail duiden op het versturen van links naar (mogelijke) phishing sites etc. Verder is niet duidelijk of je de mail verstuurd via de mailservers van Gmail zelf (zoals het hoort) of via de mailserver van Het Net. Stel het laatste is tóch van toepassing, dan kan het ook zijn dat de mail dáárom als 'verdacht' wordt aangemerkt.

Je snapt 'm al: We hebben echt meer informatie nodig, maar misschien kun je met bovenstaande informatie al zelf verder onderzoeken wat er aan de hand is/was.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan