U kunt nu de computer uitschakelen wegdoen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GB lolzors

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2005
Berichten
78
Op het laatst bij het uitschakelen van de computer staat er: U kunt nu de computer uitschakelen, hoe kan ik dit wegdoen of verwijderen dat dit niet meer komt en dat de computer dan gewoon uitgeschakeld word zonder op de knopje te drukken.
Groetjes.
 
is dit een oud systeem? Is dit plots gekomen of is dat altijd zo geweest?
 
Als ik het goed heb heeft dit te maken met iets van Energie-beheer.

Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad.
Klik nu op eigenschappen.
Kies het tabblad schermbeveiliging.
Klik op Energie.
Onder één van de tabbladen staat daar iets over (ik geloof) AGP. Deze kan je in of uitschakelen. Even het vinkje neerzetten of weghalen dus en je zou normaal moeten kunnen afsluiten.

Ik weet niet helemaal zeker of het AGP is. Als het iets anders is moet je het even zeggen, want dan ga ik even verderzoeken:)
 
eeeuh AGP is videokaart slot... ik zal ook ff kijken, als ik iets vindt pas ik dit bericht nog aan...
 
APM was het:

Echt afsluiten

Ook het nieuwe besturingssysteem Windows XP heeft last van het probleem dat het niet automatisch wil afsluiten. Normaal gesproken moet de pc uitgaan als u Windows afsluit. Dat gebeurt lang niet altijd. De aan/uit-knop moet worden gebruikt. Zo vervelend als het probleem is, zo simpel is de oplossing. Klik op:

Energiebeheer in het Configuratiescherm (Start/Configuratiescherm)

Op het tabblad APM vink je 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen' aan. Bevestig de wijziging door op OK te klikken. Jouw computer sluit voortaan automatisch af. Als je in het scherm Energiebeheer geen tabblad APM ziet staan, ondersteunt jouw computer helaas geen geavanceerd energiebeheer.

Bron: Techzine.nl
 
rve123 zei:
APM was het:

Als je in het scherm Energiebeheer geen tabblad APM ziet staan, ondersteunt jouw computer helaas geen geavanceerd energiebeheer.

Bron: Techzine.nl

Of het staat niet aan in de bios (wat het meeste voorkomt), je kan dit meestal vinden onder Power settings (powermanagement)
 
maestro12 zei:
Of het staat niet aan in de bios (wat het meeste voorkomt), je kan dit meestal vinden onder Power settings (powermanagement)
Daar moet je dan de APM en ACPI op "Enabled" zetten.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan