u moet visual basic for applications installeren ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Zodra ik een notebook bestand wil exporteren naar PowerPoint krijg ik de volgende melding: u moet visual basic for applications installeren voordat u deze opmaak kunt exporteren. Via "google" wel gezocht, maar ik kom er helaas niet uit.
Ik heb windows 8.1 op de pc en Microsoft prof. plus 2013. Waar kan ik het ontbrekende bestand vinden?
 
In windows 8.1 lukt mij dat niet bij configuratiescherm Software wijzigen enz. Format is anders dan in de link wordt getoond.
 
Je zou de huidige installatie ook moeten kunnen aanpassen als je de installatie van Office 2013 Prof. Plus opnieuw start vanaf CD/DVD/harddisk, lijkt me.

Tijs.
 
Heb ik geprobeerd, moest eerst de oude versie deinstalleren en vervolgens de dvd erin, maar ik kan vreemd genoeg niet zelf aangeven welke onderdeln ik wil installeren. Dus kan BBA ook niet vinden. Ik heb wel een orginele dvd!
 
Ok, ik zou zeggen: Maak een .MSP file en gebruik die bij de installatie. Kun je (bijv.) licentiecode, map om in te installeren maar ook de gewenste onderdelen mee aangeven.
Start de installatie met aangave van de door jou samengestelde .MSP file.
setup.exe /adminfile <mapnaam>\<bestandsnaam>.msp

Google opdracht: create msp file office 2013
PS: OCT (= Office Customization Tool) zal niet gebruikt kunnen worden, want die geldt/werkt alleen voor Volume License versies van Office. Dus resultaten met OCT kun je overslaan.

Andere manier waar je op kunt zoeken: unattended installation office 2013
Ook daar zal (doorgaans) een .MSP bestand bij gebruikt worden, waar het jou er natuurlijk om gaat om de manier (of de hulpmiddelen) om het .MSP bestand te maken.

EDIT, toevoeging: Ook een Config.xml bestand kan gebruikt worden. Zie (bijv.) deze link wat er in zo'n Config.xml bestand kan staan.
setup.exe /config <mapnaam>\config.xml

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry , maar dit is voor mij iets te ingewikkeld. Wel naar gekeken maar begrijp echt niet wat en hoe ik het moet doen.
 
Is het dan zo dat je normaal gesproken bij de installatie zou moeten kunnen aangeven dat je Visual basic .... wel of niet wil installeren?
Ik kan mij namelijk wel eens herinneren dat ik bij vorige installaties van office kon aanvinken welke onderdelen wel of niet
 
Tsja, je beweert zelf (ook al gaf ik aan dat je bij een nieuwe installatie precies kunt kiezen wat je wilt) dat jij het niet kan/kon.
Gaf mij het idee dat je een DVD hebt die (geen idee waarom, mogelijk toch een illegale) je geen keuze laat in wat je wilt installeren, en dus zo'n .msp of config.xml bestand bevat (of op een andere manier dat regelt).

Normaal gesproken kun je bij de installatie kiezen voor "Aangepast"/custom en dan kun je precies zelf bepalen wat er wel en niet wordt geïnstalleerd.

Tijs.
 
Nee echt geen illegale dvd hoor! Gekocht via slim.nl. Het is een installatie die compleet zelf verloopt, dus ik krijg geen submenu's oid. Ik ben maar opnieuw weer de installatie aan het doen. Wordt op de achtergrond uitgevoerd. Is inmiddels gereed. Mijn probleem wordt daarmee weliswaar niet opgelost. Namelijk dat ik smart notebookbestanden wil exporteren naar pdf ...... toen kreeg ik namelijk die meldinjg van Visual basic enz.
Ik had nog een oude versie van office 2010 en daarbij kan ik wel onderdelen apart selecteren. Maar ja die wil ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Knap waardeloos (IMHO) dat je een voorgekookte installatie DVD gekregen hebt waar je <uw favoriete scheldwoord> niet eens je eigen keuzes kunt maken.
Gegeven dat je een licentiecode moet opgeven zou ik vermoeden (weet ik eigenlijk wel zo goed als zeker) dat je te maken hebt met een KMS-geactiveerde licentie. Vandaar ook dat jouw code na een jaar vervalt.

[Het was handig geweest als je het slim.nl verhaal ook in je startposting had vermeld, want ik (en, naar ik aanneem, alphamax ook) gingen uit van een Retail versie, dus eentje die onbeperkt lang te gebruiken is.]

Wél is er misschien een manier omheen: Ik zou vermoeden dat je setup.exe /admin moet kunnen starten, zodat je een .MSP (of Config.xml) bestand kunt maken (zie 2 postings van mij terug), zodat je alsnog kunt beïnvloeden wat wel en niet wordt geïnstalleerd. Ik zou zeggen: Proberen, hopelijk klopt/werkt dat. :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Opnieuw productcode ingevoerd en office 2013 werkt nu wel weer prima maar probleem niet opgelost. Ik laat het er maar bij zitten en bedenk wel een andere manier om smart notebookbestanden om te zetten.
Bedankt voor de genomen moeite. Jullie voorgestelde stappen gaan mij iets te ver helaas.
 
Ik wacht nog op je rapport dat ik voor je had opgesteld in Kladblok.

Wat je zou kunnen proberen maar dit werkt alleen als je je Office (tijdens de installatie) gelinkt hebt aan een e-mail account:
Ga naar deze link
Klik op Aanmelden en log in op het (e-mail)account dat je had aangemaakt voor Office en tijdens de installatie ervan had aangegeven.
Kijk rond of je je product (dus Office Professional Plus 2013) aantreft, mogelijk bij Mijn Orders.
Indien ja, dan zou het kunnen zijn dat je ook een andere installatieversie van die Office versie (*) kunt downloaden. Lukt dat inderdaad, dan moet je eerst je huidige versie deïnstalleren en dan die andere installatieversie installeren, waarbij je de Office productcode nodig hebt.

(*) De zgn. MSI versie, dus niet een klik-en-klaar versie die (grotendeels) van Internet wordt gedownload tijdens de installatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Uitstekend geholpen door Dnties!

Dnties en ik hebben even gekeken wat voor installatie het nu precies is. Het blijkt om een Office 2013 Klik-en-klaar (oftewel: Office 2013 Click To Run) versie te gaan.
Daar is een configuratie-methode voor die staat op deze link

Ik heb er nog niets mee gedaan, het enige wat ik heb gedaan is de daar aangedragen hulpmiddel (=Office Deployment Tool) uitgepakt in C:\OfficeDeploymentClickToRun en daar staat nu ook een (voorbeeld) configuration.xml bestand.
Mocht ik er tijd/zin/kennis voor hebben dan kan ik kijken of ik het hulpmiddel of het configuratie-bestand nog ga aanpassen.
Mocht ik dat uiteindelijk doen, dan zou ik (met de DVD-speler als schijfletter F:) het als volgt moeten aanroepen, vlgs. de gelinkte instructies:
F:\setup.exe /download <mapnaam>\configuration.xml
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan