u700 filmt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Berichten
211
Hallo Forumers.

Ik heb hier een oude u700 liggen dat geen foto's of video's meer kan maken. Zodra ik op Foto maken of Video opnemen druk, dan verschijnt er geen beeld en krijg ik vervolgens de foutmelding: Fout bij tonen voorbeeld.

Is dit nog te repareren? Zoja, hoe? :confused:

Groetjes.
 
Hallo

Ik ga er van uit dat dit toestel nog korrekt werkte , toen het ooit buiten bedrijf werd gesteld , met de voedingsbatterijen verwijdert ....

De meest voorkomende oorzaak dan , is een defekt (leeg) geheugenbatterijtje.

Of dit al een hedendaagse 3V knoopcel is , of de vroeger veel gebruikte oplaadbare nicad/nimh cellen (2.4V) ????

Het toestel laten herstellen/controleren bij een officieel herstelpunt , is uiteraard een andere mogelijkheid.

Mocht je dit overwegen , laat zeker een prijsofferte maken , want men durft doorrekenen ...

Of er uberhaupt een backup batterij o.i.d. aanwezig is , zul je vermoedelijk wel kunnen terugvinden in de meegeleverde manual , of bij de fabrikant (online).

Peter
 
Hallo Peter,

helaas kan ik niet goed constantere wat het probleem is. Gisteren bijvoorbeeld kon ik vreemd genoeg weer filmen, later die dag begaf hij het weer.

Dus voor zover mij duidelijk is, is er een poort dat hij blijkbaar niet 100% meer weet te pakken.


De accu hier is: 3.7 V LI-ion
op de volgende afbeelding zie je alles uit elkaar. Kan ik dit zelf nog repareren?
Foto op 27-05-12 om 12.53.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dit is een toestel die open schuift .

Zwakke punt bij dergelijke toestellen , is de "flatcable" , die beide helften verbind.

Intermitterende verbindingen zijn meestal een zwak punt.

Indien je dit toestel moet laten herstellen , zal dit duur uitvallen.

Indien je zelf de nodige handigheid en ervaring bezit (of een kennis) , is dit nog te herstellen.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan