UAC uitzetten, kan dit kwaad?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
toen ik vanmiddag de sandbox2 editor van de fpshooter game Crysis wilde installen kreeg ik deze foutmelding;

error 1310. error writing to file: C:\program files\electronic arts\crytek\crysis\bin32\editor.exe
verify that you have access to that directory.

na wat googelen werd mij duidelijk dat ik de UAC uit moest zetten, door naar;
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Onderhoudscentrum,
instellingen voor gebruikers account beheer
te gaan. daar zat een schuif die ik helemaal naar beneden zette, wat de UAC uit zet.
dit heb ik gedaan en nu ging het installen van de editor goed.

mijn vraag is nu, moet ik die UAC direct weer terug zetten in zijn oude stand, schuif stond op de tweede stand van boven. of kan dit geen kwaad, weet niet of de editor blijft werken als ik m terug zet, denk t wel maar heb dit nog niet geprobeert.
dacht, vraag t hier eerst even.,
alvast bedankt,

leon

UAC uitzetten is niet zo'n ramp als je een virus scanner hebt al helemaal niet. Ik heb de UAC ook altijd uit staan.

schuif stond op de tweede stand van boven
Hoi,
als je het geïnstalleerd hebt kan de schuif weer terug (standaard), daar heb je bij gebruik v.h. programma geen last meer van. Het is niet aan te bevelen de UAC permanent uit te zetten omdat als een virus door je bescherming(nooit 100%) heenkomt, wat niet ondenkbaar is, je niet wordt gewaarschuwd als een of ander virus/trojan en noem de rest maar op een verandering in je systeem aanbrengt.
Succes.

bedankt voor de reacties, voorheen gebruikte ik Norton en toen AVG free. de laatste maanden gebruik ik microsoft secrutity essentials.
toch zal ik de schuif weer terug zetten tot tweede stand van boven, lijkt me wel zo raadzaam daar ik vaak torrents download en dan natuurlijk graag die waarschuwingen zie die ik dan wel eens krijg, (ookal zijn ze soms fout omdat dan de crack als bedreiging wordt gezien).

bedankt,
leon

hee, ik dacht dat ik deze vraag al op opgelost had gezet, maar schijnt van niet of hij is nog niet aangepast. in elk geval een geluk want ik heb nog een probleempje!

zoals ik al zei denk ook ik dat t beter is de UAC weer terug te zetten op de tweede stand van boven. maar als ik dat doe dan kan ik geen map saven in de crysis editor, krijg dan een error melding dat het programma geen map kan aanmaken op de juiste plek. zodra ik de UAC weer helemaal open had gezet, schijf naar beneden, kon ik hem wel gewoon saven.

is hier een soort omweg voor, of zal ik nu altijd de schijf helemaal open moeten zetten terwijl ik met de editor werk (map). wat dus inhoudt dat de UAC helemaal open zal staan voor hele dagen, maanden lang, wat me niet erg gewenst lijkt.

leon

Hoi,

wat je ook kunt doen is jezelf eigenaar maken of toegang (schrijfrechten) geven tot die map. dan hoef je de UAc niet uit te zetten.
kijk ff hier
Dit is een voorbeeld van eigenaar v.d. hele schijf maar dat kun je ook voor een bepaalde map of bestand doen,de procedure is dezelfde alleen moet je dan het bestand of map rechts aanklikken enz.
Succes.

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt voor alle uitleg hier, en onder die link naar die andere thread waar je het al eerder hebt uitgelegt allemaal.

maar helaas schijnt t niet te helpen, ik heb stap voor stap alles doorgenomen en loop een beetje vast bij de laatste link die je daar gaf;

http://www.windows7news.com/2009/02/03/enable-or-disable-the-windows-7-administrator-account/

daar staat;

The easiest way to enable or disable the Windows 7 build in administrator account is from the command line. Open a command prompt with administrator rights. This is done by right-clicking on the command prompt icon in the Windows 7 start menu and selecting Run As Administrator from the available options.

met daaronder een fotootje van hoe dat er precies uitziet, maar helaas kan ik die Command Promt niet vinden, (waarop ik met rechter muisknop moet zoeken voor Un as administator en daarop moet klikken)
je schreef dat ik dit ook gewoon bij de map kan proberen die de problemen geeft, heb dat geprobeert, (bij de map van de game crysis, en bij de map daarin genaamd Game, en de map daarin, genaamd Level. maar nergens zag ik de optie van Run as administrator, onder rrechter muisknop.

voor de zekerheid, ik heb;
windows 7 ultimate 2009(NL)

de oplossing die je daarvoor gaf in de vorm van een link, om dus die schuif te verlagen van de UAC, dat zie ik dus niet zo zitten, ookal werkt dat dan wel, (kan dan wel mn map saven).
dat is, als ik m helemaal op de laagste stand zet, heb niet geprobeert om m 1 stapje hoger te zetten als de laatste stand, misschien dat dat ook werkt en toch geen kwaad kan. want normaal staat hij op de tweede stand van boven.

maar liever kijk ik eerst verder in die oplossing van die Command Promt veranderen, als ik die kan vinden.

hopelijk kun je me nog verder helpen, want ik wil toch echt graag genoeg beveiligt zijn voor allerhande rommel daar ik nogal vaak dingen als torrents download, en ik zie dan graag een waarschuwing.

alvast heel erg bedankt voor alle moeite Mik!!

leon

Opdarchtprompt.jpg
Ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>opdrachtprompt
klik hier rechts op en kies "als administrator uitvoeren"
(Dan run je de commandprompt in de administratormodus)
Mocht het desondanks niet lukken dan moeten we controleren of je huidige account de nodige rechten heeft om zulke handelingen te verrichten e.d.
Succes.

bedankt, t werkt nu inderdaad, kan nu wel saven.

maar er zijn wel opeens wat dingen verandert, mijn bureablad images worden niet meer getoond, mijn favorieten lijst is leeg en al mijn cookies zijn weg.

allemaal geen probleem hoor, ik weet hoe ik dit terug moet krijgen of veranderen, dus t maakt niet uit, t viel me alleen op.

hoofdzaak is dat ik nu kan saven, en, dat die UAC schuif nog steeds op tweede stand van boven staat.

heel erg bedankt!
leon

EDIT:

PROBLEEM !!!!

dacht dat alles goed was, tot ik opeens merkte dat er tientalle bestanden weg zijn!!!
ik had nml in mijn map genaamd;
C:\Users\Downloads
een hele wastlijst aan bestanden en games staan, waarvan er vele nog als torrent aan het downloaden waren.
nu keek ik opnieuw en nu is die map verandert in;
C:\Users\Administrator\Downloads
en is hij HELEMAAL LEEG!!
alles is weg, waar is alles gebleven???
had daar voor vele tientalle uren aan download in staan en ik hoop echt dat ik dit nog terug kan halen, al vrees ik het ergste!!

kun je me nog raad geven Mik Zjegger??

leon

edit;

even voor de duidelijkheid, ik had het volgende gedaan;

Ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>opdrachtprompt
klik hier rechts op en kies "als administrator uitvoeren"
toen heb ik deze text ingevoerd;
net user administrator /active:yes

kan ik mijn files terug krijgen door hetzelfde te doen maar dan in te voeren;
net user administrator /active:no
??
heb t nog niet geporbeer, bang dat ik misschien onherroepelijke schade toebreng aan die verloren files.

opnieuw edit;
merk net ook dat al mn save game files weg zijn, moet dus alle games opnieuw beginnen.

edit (opnieuw)

je zal wel denken, blijft die idioot bezig?!?!
maar, gek genoeg toen ik net opnieuw de pc opstarte zag ik opeens dat ik kon inloggen onder leon en administator,
koos ik leon dan vond ik mijn oude harde schijf terug zeg maar, dus niets aan de hand.
sorry voor al dit onnodige leesvoer...

Laatst bewerkt:
Hoi,
:d:d:o sorry dat je zo geschrokken was en dat ik pas zo laat on-line ben.
Ik was je vergeten te waarschuwen voor hetgeen je nu overkomen is.
Als je die command uitvoert gaat dat onmiddelijk in dus zit je meteen op je splinternieuwe admin-account. Het zit eigenlijk zo,met een admin-account heb je de hoogste rechten/machtigingen op je pc en kun je eigenlijk alles. Het is niet slecht om die account te hebben omdat als er ooit iets fout gaat met je andere account je als admin altijd de mogelijkheid hebt e.e.a. te herstellen e/o in te grijpen.
In het dagelijks gebruik kun je beter je "normale" account gebruiken omdat dat veiliger is.
Doet zich zo'n situatie voor zoals in jouw geval heb je altijd de mogelijkheid om de optie
"uitvoeren als (administrator)" te gebruiken.
Succes verder en fijn dat het opgelost is. :thumb:

geeft niet dat je het vergeten bent te vertellen, al was t even schrikken, lol.

maar, wat ik me nu na je verklaring afvraag is waarom ik dan die files in de download map, en alle save files van games mis. je zou verwachten dat ik die juist zou hebben wanneer ik in admin. mode ben, daar je dan over bij kan etc.

ik ben inderdaad mijn oude account blijven gebruiken maar zal die admin account ernaast behouden, goeie raad, zodat als iets fout gaat ik altijd nog in die admin account verder kan, of probleme kan proberen op te sporen of op te lossen.

leon

Hoi,
in principe kun je daar ook bij maar omdat de mappen op je andere account staan en daar het spel ook op geïnstalleerd is zijn bepaalde mappen alleen actief als daadwerkelijk op die account wordt ingelogd. Maar via de verkenner zou jij gewoon in die mappen moeten komen maar dat ze op jouw account niet staan dat komt omdat ze daar niet zijn gemaakt. Maar vanuit je adminaccount kun je op die andere account in principe alles aanpassen,verbieden,toestaan noem maar op. Het is heel interessant om daar eens mee te experimenteren (liefst op een oude pc) of je moet een goede image van je systeem hebben gemaakt en het dan eens proberen.
Succes.

ik vrees dat ik daar niet mee zal experimenteren, omdat ik geen backup van mijn windows heb (gemaakt) en ook niet snel zal doen. er is niet echt iets op wat onmisbaar is, en mijn pc is ook niet echt oud, (3 jaar, ik weet dat dat in pc land als erg oud wordt gezien maar heb pas mijn harde schijf, voeding en videokaart moeten vervangen).

misschien dat iemand anders dat wel wil proberen een keertje.

heel erg bedankt voor alle hulp, was erg welkom en raadzaam en ik heb weer wat bijgeleerd over administrator mode.

ik zal deze thread nu afsluiten,
bedankt!!

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan