UAC uitzetten voor Windows map

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Hallo,

Ik wil graag een customized windows desktop maken. Hiervoor moet ik in de system32 map explorerframe.dll vervangen. Echter heb ik hier geen rechten voor. Als ik op de gewone weg (rechtermuisknop -> eigenschappen -> beveiliging) probeer de rechten te veranderen krijg ik de melding dat ik hier geen machtiging voor heb. Hoe kan ik dit omzeilen?
 
Klik rechts op het dll bestand en klik op Eigenschappen > tabblad beveiliging.
klik op de knop geavanceerd en ga naar tabblad Eigenaar.
Klik op de knop Bewerken en maak de administators Eigenaar.
Kijk in tabblad machtigingen welke machtigingen de administrators hebben, zorg dat deze volledig beheer heeft.
Klik op de knop bewerken en dubbelklik op administators om daar eventueel volledig beheer te geven als dat het geval nog niet is.
(daarna moeten alle vensters van beveiliging weggeklikt worden met de OK knop, pas dan zie je de veranderingen terug in het eerste venster)
Klik alle vensters weg met de OK knop.
Dan verwijder het bestand niet maar verplaats het bestand en bewaar het als back-up, misschien moet je dan nog even op Doorgaan klikken.
Dan sleep je het andere bestand er heen en klikt op Doorgaan.

Verander NOOIT de machtigingen van de map system32.
Dit soort instellingen kan je zonder kennis beter niet veranderen, wat hierboven staat zal geen schade aan je systeem aanrichten.

Grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Erik77 voor je reactie. Ik heb nu de machtigingen geregeld, maar kan het niet vervangen omdat het in gebruik is (waarschijnlijk door explorer.exe) Weet dat het niet bij de 1e vraag past maar zou je misschien weten hoe ik het zou kunnen vervangen?
 
Ja dat is inderdaad een goeie, als je dit systeem hebt opgestart en het bestand in gebruik is mag je het ook niet verwijderen als het systeem gestart is.
Omdat ik zelf een systeem heb waar meer dan 1 keer windows op is geinstalleerd zou ik zelf een ander systeem opstarten om in het andere systeem dat te wijzigen.
Als dat geen optie is voor je kan je dat misschien doen met een opstartbare cd met een systeem er op, maar dat deed ik zelf nooit zo.
Welke thema's maken gebruik van explorerframe.dll ?
Ik ga het hier niet testen om te kijken of ik het bestand kan verwijderen, maar probeer het eens in een klassiek thema.
Want volgens mij gebruiken niet alle Thema's in windows het bestand explorerframe.dll

Heb je overigens een 32 bit of 64 bit systeem?
Als het een 64 bit is moet je ook in de map SysWOW64 dat bestand vervangen, de 2 gelijknamige bestanden moet je dan in 32 en in 64 bit hebben. daar een fout mee maken en is er een kans dat windows dan niet opstart.
Dus maak een systeemherstelpunt in geval van nood kan je dan via de dvd van windows 7 je systeem herstellen.

En misschien daarom is het handig om het met een opstartbare cd te doen zodat je de bestanden weer terug kan zetten, gooi dus nooit de orginele weg van zowel system32 en SysWOW64 en hou ze gescheiden in mapjes zodat je weet welke 32bit en 64bit is.
De orginele bestanden kan je wel kopieren vanuit de mappen, en plakken in een andere map.

Probeer eens andere thema's uit, als het met geen enkel ander thema wil lukken kan je het altijd nog doen met een opstartbare cd.
mocht je schijfruimte zat hebben op andere partities waar windows niet op is geinstalleerd, zou je 1 keer windows er bij kunnen installeren.
Je zou dan altijd bij al je bestanden kunnen zolang de hdd niet stuk is, en als je weer eens bestanden die door het systeem in gebruik zijn zou willen vervangen is dat erg handig, je kan dan ook die windows nog activeren, dan niet meer online gaan met dat systeem, dan heb je verder ook geen updates meer nodig.

Maar dat is wat meer werk, maar die mogelijkheden zijn er :)
 
Laatst bewerkt:
Is het nog gelukt?
stel je zou windows installeren op een andere partitie en op die manier bestanden benaderen kan ik je wel vertellen hoe je er machtigingen over kan krijgen.
 
Ja het is gelukt. Echter heb ik nu als ik bestanden wil opslaan vanuit chrome dat de structuurbalk weg is. Dus kan wel navigeren door backspace te gebruiken maar kan niet rechtstreeks naar mappen gaan.
 
Je vraag is in ieder geval opgelost.
Misschien kan je google chrome opnieuw installeren, ik gebruik chrome niet dus misschien dat er iemand anders die instelling weet te zitten.
Of je zoekt even in alle instellingen in het programma chrome.

Kan je nog vertellen hoe het is gelukt? omdat er wat verschillende manieren beschreven staan, hielp het veranderen van het thema je verder, of deed je het anders?

Na een klein testje zal ik je meteen vertellen waarom ik google chrome niet gebruik.
hier zie je taakbeheer als google chrome is geopent,
Chrome is hier 1 keer geopent met 1 tabblad (youtube).
Je ziet er bij wat ze bij google beweren.
Mijn norton 360 geeft ook steeds aan dat google chrome wel erg veel systeembronnen gebruikt.
2 minuten na het openen komen die meldingen.
2127abr.jpg

Ik heb 3 systemen waar ik in kan testen, en op die systemen zijn rond de 30 processen geladen.
De meeste mensen beheren de processen niet.
Dus sneller met chrome???, met firefox en IE9 heb ik dat nog nooit gehad.
2 minuten gestart en al 275 MB ram nodig, dat is meer dan de 256 MB waar xp net een beetje redelijk in kon draaien zonder al te veel gestarte processen.
 
@Erik777

Je heb best gelijk, Chrome is niet de zuinigste kwa geheugen gebruik, maar dat maakt hem juist snel en hij maakt een nieuw proces aan voor elk nieuw tabblad om zo sneller te kunnen werken op computers met processoren die meerdere kernen hebben.

Ik gebruik eigenlijk beide browsers Firefox en Chrome en als je wilt beweren dat Firefox beter is kunnen we nog even discussiëren.
 
Of welke beter is hoeven we niet te discussiëren, want dat is toch persoonlijk en zo.
Ook per systeem verschillend.
Als google chrome denkt het enige proces te zijn op een computer en zo veel systeembronnen te nemen, dat ik al meerdere mensen heb gezien met problemen met chrome, omdat op een dag het gaat conflicteren met andere processen, dan is dat niet zo moeilijk te begrijpen dat je niet in een systeem wil werken waar alleen google chrome heerst.
Deze test van gebruiker e8 is op een laptop gedaan met een enkele processor.
Dus als je google chrome nodig hebt en je hebt niet zo'n hele jonge computer, dan heb je dikke pech?
Ik gebruik firefox als alternatief samen met IE9, en IE9, daar krijg je geen meldingen dat er te veel systeembronnen gebruikt worden, op een laptopje van asus uit 2007 dus wel, binnen 2 minuten dus.
Daar hebben de bouwers van chrome geen rekening mee gehouden, chrome is daardoor de meest crashende browser.
Dat wil niet zeggen dat jij daar direct last van zal hebben.
Chrome in een windows systeem, dan moet je dus de nieuwste computer hebben.
Ik zit hier op een i7 met 4GB ram 1333 MHz, als ik tijd heb zal ik m daar eens op testen.
in dit voorbeeld was chrome net geinstalleerd, helemaal niks aan gedaan verder, en dan al dat.
Al in 2 minuten meer ram nodig dan een fris geinstalleerde windows XP.
En dat er niet bij vertellen, in hun marketing praat.
Een browser voor hele snelle pc's moeten ze er dan neerzetten, en dat je sneller surft omdat je een snelle pc hebt, niet omdat chrome sneller is dan andere browsers.
En ik zei niet dat firefox beter is, maar die gebruikt niet zo veel systeembronnen met niet zo veel add ons.
Ik heb nog nooit gehoort dat door gebruik van firefox of IE een systeem crashte (infecties uitgesloten), van chrome vele malen (ook zonder infecties).

Ik zie google chrome dan ook een beetje nu als een browser die met zijn ellenbogen de baas wil zijn.
daarom zal die ook wel gratis zijn, je komt er dan achter dat je een nieuwe pc moet gaan kopen.
 
Laatst bewerkt:
@Erik77

Firefox is inderdaad wat lichter, maar kwa HTML support is Chrome de voorloper. Chrome is een gratis browser, maar ik ken ook geen betaalde browser ;)
 
Ie is wel een betaalde, die betaal je als je windows koopt. :)
Maar goed, dat is dan strikt genomen, we weten dat als je linux ofzo gebruikt dat je niet IE9 of 10 gratis daar makkelijk in kan installeren.
Chrome en android zijn van google. chrome kan je beter niet in windows gebruiken, op een snelle computer zijn de andere ook snel.
De tactieken van chrome zijn goed te zien, hoe jas ik alle ouwe computers bij de mensen uit de huiskamers, zo doe je dat.
Ook beweert google sneller te zijn, ik opende net de site van de telegraaf, omdat die aardig wat afbeeldingen heeft, en chrome was niet sneller als IE9.
Dat gaat gewoon even snel.
Met als verschil dat IE9 rond de 71 MB ram nodig heeft, en geen 217 MB ram zoals chrome (1 tabblad met telegraaf.nl geopent).
En dan ziet IE er ook nog beter uit. Ook firefox ziet er stukken beter uit, ook overzichtelijker vind ik.

http://www.pepermunt.net/browsers/wat-zijn-de-beste-browsers.html

chrome razendsnel, ik ben het niet met deze testen eens, net nog gekeken, met 146 MB ram meer geladen opent en laadt het even snel als IE9.

Ik heb nog even geprobeerd, maar het lukt me echt met geen enkele andere browser in 2 minuten boven die 275 MB ram te komen :D

en dit:
Platforms voor chrome: Windows XP, Vista, Windows 7, 8, Mac, Linux.

Stel je voor, je hebt windows XP nog draaien op een PC met 512 MB ram, en dan denkt, ja ik neem chrome omdat ze zeggen dat je sneller kan internetten....... ramp.

haha, en moet je kijken welke systeemvereisten google zelf geeft:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=95411
128 MB ram staat er, is toch lachwekkend niet? :)

Als ik youtube in IE open kom ik op ongeveer 132 MB ram uit, dat is dezelfde situatie als chrome met 275 MB.

Maar goed, als je PC snel zat is zal dat prima kunnen. Het is vooral voor mensen die een iets minder jonge PC hebben die als ze er instinken op last kunnen rekenen.

Ook de manier hoe chrome zich manifesteert, via de install van adobe flash shockwave, wanneer je die wil installeren in IE, deze google chrome + toolbar meeinstalleren , vinkje over het hoofd zien en... LAST EN ELLENDE MET DIE ROTZOOI.

Chrome, de aso onder de browsers.
 
Laatst bewerkt:
Hij gebruikt inderdaad veel ram. Maar ik heb veel bladwijzers en inloggegevens die allemaal opgeslagen worden op mijn gmail-account, die dus makkelijk te synchroniseren is met Google Chrome. Dus voor mij is het de ideale browser. De begin vraag is beantwoord dus sluit dit topic en open een nieuw topic voor mijn andere vraag.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar stel, je wil mensen chrome aanraden omdat het jou goed bevalt op een zeer snel systeem, weet je ook de nadelen.
En natuurlijk als jij er voordeel van hebt, gewoon chrome gebruiken. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan