UBEE modem van Ziggo haalt downloadsnelheid usenet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Beste mensen,

Mijn netwerk bestond uit een Cisco modem (zonder Wifi) en een Belkin Wireless router.
Op deze router had ik mijn bekabelde netwerk aangesloten (2x pc, 1x NAS server, 1x media player)
De communicatie onderling verliep probleemloos.
Wegens een defect aan de modem en het router heb ik van Ziggo een nieuw modem\router gekregen welke een monteur van Ziggo bij mij geïnstalleerd en geactiveerd heeft. Dit modem\router beschikt tevens over WIfi en 4 LAN uitgangen.
Nadat ik alle apparatuur op het nieuwe UBEE modem\router aangesloten had krijg ik echter geen verbinding met de apparatuur onderling. (bv. film streamen vanaf de NAS server naar mediaplayer, of media van pc naar NAS server kopieëren)
De werkgroepnaam is overigens ongewijzigd gebleven en nog overal hetzelfde.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor uw reacties \ advies !!

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe modem\router van Ziggo ontvangen.
Wat mij opvalt is dat dit modem\router bij lange na de snelheid niet haalt wat mijn oude Cisco modem haalde.
Met mijn Cisco modem haalde ik downloadsnelheden van 50Mb\s (mijn abbo is 60Mb\s)
Nu haal ik nog maar 2Mb\s,,,, :( :( :(
Weet iemand waar dat aan kan liggen? Is er in het UBEE moden\router een instelling te wijzigen welke ervoor zorgt dat ook dit modem een snelheid van 50Mb\s haalt?

Alvast bedankt voor uw reactie\advies !!

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar eens alle LAN ip-adressen noemen van alle apparatuur die je in je vorige posting noemde, incl. de UBEE
En terugmelden of onderling PINGen naar de ip-adressen allemaal goed lukt.

Verder ga ik ervan uit dat je nu alles door de UBEE laat afhandelen, dus dat de Belkin uitstaat en niet meer wordt gebruikt. Klopt dat?

Tijs.
 
@Mik: Uh... Juist voor nieuwsgroepen hoor je niets te hoeven portforwarden, toch?

@topic-starter: Eerst maar eens bedraad aansluiten en je wifi uitzetten. Nakijken wat dát voor cijfers oplevert. Gaat het dan wel goed, dan zal het aan het wifi gedeelte van de UBEE liggen, waar ik wel eens vaker klachten over gehoord heb. [Natuurlijk kun je nog proberen een ander wifi kanaalnummer te stellen op de UBEE.]

Tijs.
 
Heren,

Bedankt voor jullie snelle reacties !!
Om te beginnen kan ik melden dat ik de oude router inderdaad afgekoppeld heb en de UBEE nu alle netwerk werkzaamheden laat routen.
Ik kan tevens melden dat de mediaplayer nu ook zichtbaar is op beide pc's maar dat deze niet benaderbaar is wegens te weinig rechten. (ik ben ingelogd als administrator)
Mijn NAS server is tevens op beide pc's zichtbaar én benaderbaar.
Zodra ik nu in mijn mediaplayer de netwerkbrowser kies is maar één van de pc's zichtbaar én benaderbaar. De andere pc en de NAS server zijn niet zichtbaar.
Ik heb middels het programma Fing (welke ik op mijn Android smartphone heb geinstalleerd) alle bovengenoemde apparaten probleemloos kunnen pingen.
Wat ik wél vreemd vind is dat alles op de oude Belkin router wél zichtbaar én benaderbaar was, dus zou ik zeggen dat de storing in de UBEE router zit... of toch niet?
Mocht ik het allemaal niet aan het werk krijgen dan kan ik nog overwegen om alles weer aan de Belkin router te koppelen en de ingang van die router op een van de uitgangen van de router aan te sluiten. (maar ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is)
 
Voor wat betreft de snelheidstest heb ik nog niets veranderd in de router,
Ik heb wel de snelheidstest gedaan waar jij naar verwijst Mik. Deze levert de volgende resultaten:

Ping:26ms Downloadsnelheid: 19,23Mbps Uploadsnelheid: 4,21Mbps

Dit lijkt mij vrij laag aangezien ik het medium abonnement van Ziggo heb waar een downloadsnelheid van ongeveer 60Mbps mogelijk moet zijn.
 
Tsja, eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het nu anders werkt dan met de Belkin er tussen: Doorgaans bemoeien (thuis-)routers zich totaal niet met wat er op het LAN (bedraad of draadloos) allemaal wordt gedaan.
Mogelijk heeft de wijziging van ip-adressen geleid tot de problemen, maar dat is een beetje koffiedik kijken. [Netwerkverbinding op ip-adres mét een gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl nu andere ip-adressen worden gebruikt.]
Staan alle apparaten op "Automatisch een ip-adres toewijzen" danwel DHCP (wat in essentie precies hetzelfde betekent)? Of heb je ook apparaten een vast ip-adres gegeven en heb je dat dan wel goed gedaan (vooral het subnetmasker; de ip-adressen waren allemaal te pingen gaf je aan, dus ik verwacht dáár niet het probleem).

Een duidelijke oorzaak heb ik (dus) niet voor je. Mogelijk helpt bovenstaande toch wat verder. Overigens is het mogelijk om de Belkin als een accesspoint/switch te laten optreden, zodat je geen router-na-router setup krijgt maar gewoon toch alles in 1 ip-netwerk kunt houden ipv. 2. Kost wel een van de 4 LAN aansluitingen op de Belkin, overigens, omdat je de WAN aansluiting dan niet meer gebruikt.

Tijs.
 
@Tijs: Sorry voor de vergissing, maar er stond iets over in de handleiding van usenet(zie link vorige posting). :eek:
Vandaar dat ik ook een link van speedtest erbij had gezet.
Overigens heb ik ook dat modem/router van Ziggo en geen problemen wat de snelheden betreft (+/- 62Mbps down en 5.80Mbps up)
Alle apparaten zijn zichtbaar, smart tv, 2e pc en printer.
Achter de router heb ik een 8-poorts gigabit switch van Netgear.
Eigenlijk had TS voordat de monteur wegging even de snelheid moeten testen. :eek:
Overigens neem ik dat vooral de monteur kwalijk dat hij dat niet heeft gedaan!
Waar heb je anders een monteur voor?
@Mark
Ik moet wel zeggen dat Ziggo de laatste tijd vaak werkzaamheden verricht i.v.m. de dekking van de landelijke hotspots.
Ik krijg er iedere week wel een mail over.
Update:mad:Tijs: Alles bedraad Cat 6
 
Laatst bewerkt:
Als bedraad de snelheid nog steeds ver achterloopt bij wat Ziggo beloofd heeft, dan even met Ziggo bellen. M.b.t. thuisnetwerk heb ik van hieruit geen tips (behalve wat ik al eerder gegeven had).
Overigens is een setup met een aparte switch (zoals die van Mik) een andere dan dat alles volledig op de Ubee aangesloten zou zijn. Natuurlijk neem ik verder aan dat hij momenteel het draadloze gedeelte van de Ubee niet gebruikt op zijn tv, pc's en printer, alhoewel zijn verhaal daar over niet geheel duidelijk is.

Tijs.
 
Beste Tijs,

Bedankt weer voor je reactie.
Voor wat betreft de downloadsnelheid (nu nog steeds ongeveer 20Mbps) zal ik contact opnemen met Ziggo. Vreemd is wel dat de snelheid met het oude Cisco modem nog wel normaal was. (maar dat mag Ziggo uitzoeken)

Voor wat betreft de zichtbaarheid van het modem wil ik er nog bij vermelden dat ik usb Gigabit switch (mijn hele netwerk is overigens 1 Gbps) bij mijn TV heb staan en waar de UTP kabel welke van de UBEE af komt zich splitst naar de TV en de Popcorn A-400 Mediaplayer.
De Popcorn was eerst nog niet zichtbaar in Windows verkenner, maar hoorde van een collega van mij dat ik eens moest zoeken op Samba.
Dus heb ik mijn pc zojuist op computers in het netwerk laten zoeken met als tekst Samba..... en jawel... toen vondt hij hem wel.
Hij vindt hem met de naam: Samba Share (Pch-a400)
Zodra ik nu op die benaming klik krijg ik de volgende melding:

\\Pch-a400 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden.


Ik ben ingelogd als Administrator. Dan heb ik toch alle machtigingen? Of toch niet? Ik heb in de setup menu's van de Popcorn A-400 gekeken maar kan daar nergens gebruikers en machtigingen toevoegen om toegang te verlenen....

Ook als ik mijn oude Argosy mediaplayer (deze wil ik nadien op de slaapkamer installeren) op de UTP switch aansluit en naar netwerkoverzicht ga, is de Popcorn A400 nu wél zichtbaar en dien ik een user ID en password in te geven. Het password wat ik op internet vond wat het zou moeten zijn: (naam: nmt paswoord: 1234) werkt niet.

Ik ben dus een stapje verder... de popcorn is nu zichtbaar... maar hoe kom ik nu op de interne harddisk? Heb jij nog wat tips wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt.

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Inloggen heb ik geen idee van. Mogelijk geeft de handleiding daar duidelijkheid over.

Ik heb verder geen idee, want ik heb geen Popcorn Hour. Mogelijk deelt de Popcorn momenteel helemaal niets, en moet je m.b.v. de afstandsbediening dat eerst doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ontzettend bedankt voor je advies !!!
Het is me gelukt !! Ik heb eindelijk toegang tot de HDD op mijn Popcorn Hour A-400. Volgens de manual MOET je eerst de applicatie NMJ Jukebox geïnstalleerd hebben op de mediaplayer alvorens content gedeeld kan worden met het netwerk en andersom.
Nu heb ik ook toegang tot de andere apparaten welke in mijn LAN netwerk hangen (zoals mijn andere mediaplayer) :)

Nu zit ik nog met een vraag (welke ik niet uit de manual kan halen) betreffende de werking van NMJ Jukebox, maar daar dien ik een ander topic voor op te starten omdat ik anders in dit topic offtopic ga.

Betreffende de snelheid van mijn UBEE modem heb ik nog geen oplossing kunnen vinden, en hoop dat iemand mij daar nog een advies in kan geven.
Zal Ziggo ook eens raadplegen. Wie weet is er gerommeld met het netwerk in mijn wijk en kan ik het probleem hier in huis daarom niet opgelost krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan