Ubuntu 10.04

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste helmijers `t is mischien een beetje of toppic maar als ik mijn pc vanaf mijn dvd van ubuntu 10.4 wil starten dan krijg ik na het laden een zwart scherm, en na enkelen seconden geeft mijn beeldscherm aan geen signaal meer te ontvangen. de 9.10 cd doet het nog wel. de grafische kaart is een hd 5770. ik wil mijn pc vanaf de ubuntu cd starten om de grub boot loader te herstellen.
later probeerde ik linux mint 9.... zelfde probleem, kan het zijn dat er iets tussen mijn pc en gnome aan de hand is?
en weet iemand een uplossing?

Tijdens het opstarten via de live cd aangeven, dat je op een lagere scherm resolutie wilt draaien, zo te lezen start die cd in een te hoge resolutie of refres rate op ...

Tijdens het opstarten via de live cd aangeven, dat je op een lagere scherm resolutie wilt draaien, zo te lezen start die cd in een te hoge resolutie of refres rate op ...
en hoe stel ik die cd dan zo in?

Tis idd offtopic, maar zijn het zelfgebrande dvd's? Heb je deze op de laagst mogelijke snelheid gebrand? Zo niet, dan zou er iets mis kunnen zijn met de dvd's.

Waarom wil je de grub herstellen? Maak er anders even een andere nieuwe topic van, zodat wij daar verder kunnen gaan.

omdat ik windows over ubuntu geïnstaleerd heb. en ja gebrand op 4x.
maak er later vanavond nog wel even een ander topic over.

opgelost. de kubuntu dvd heeft een systeemherstel functie waarmee grub makkelijk te herstellen was.
nu weer een andere vraag... hoe zet ik windows 7 in mijn grub? dev/sda4 is de partitie dacht ik.

Ga in ubuntu naar de terminal voer dan als de ene klaar is de andere opdracht uit:
Code:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
(als die hier mee klaar is vraagt die waarschijnlijk om opstarten doe dat ook;))
Waarschijnlijk zijn nu de grub updates ook geinstalleerd en staat die er waarschijnlijk tussen)
Code:
sudo apt-get dist-upgrade
Nu moet je waarschijnlijk weer herstarten doe dat weer.

Waarschijnlijk staat het er nu netjes bij ;)

MVG,

Jobbes

ja had zoiets al uitgevonden :p
was het even vergeten te melden maar tog bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan