Ubuntu 11.04 server op Proliant DL380 installeren: Out of Range

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
119
Hallo allemaal,

Een vriend van mij en ik willen een Minecraft servertje starten, voor de mensen die dit niet kennen, het is een spelletje. We installeerden Ubuntu op mijn Proliant DL380 G2 server.

We dachten, laten we dit op Ubuntu 11.04 server doen, geen GUI dus loopt lichter. CD branden lukte niet en ik zou USB support moeten hebben maar ik denk dat ik daarvoor een BIOS update moet doen want ik kon het niet vinden.

Dus hebben we een netwerk installatie gedaan. Succesvol na lang worstelen met wat probleempjes. Maar toen rebootte de server en kregen we gelijk dat het videosignaal 'out of range' is, en komen we dus niet in Ubuntu. Blijkt een veel voorkomend probleem met 11.04, maar van de oplossingen worden we niet wijzer, want daarvoor moet je wel in Ubuntu komen, en dat lukt ons al niet.

Heeft iemand enig idee hoe we dit oplossen? Heeft iemand dit ooit meegemaakt of hebben we iets zeldzaams?

- Patjebond
 
Laatst bewerkt:
je komt dus niet in ubuntu zelf het zal wss ergens in de bios liggen de fout je kan dit even controleren als je een lagere versie vna ubuntu er op probeert te zetten bv 10.04 je kan dan ook nog een apt-get install update en apt-get install upgrade doen
 
Het klinkt ook een beetje alsof Ubuntu het scherm met resolutie of refresh rate probeert aan te sturen die je scherm niet aan kan.

Met Ubuntu heb ik zelf weinig ervaring, maar komt er nog wel een bootloader in beeld of gaat dat ook al mis. Bij sommige bootloaders (bijvoorbeeld GRUB) kun je tijdens het opstarten namelijk de gewenste resolutie wijzigen.
 
Ik heb geen idee wat het is geweest, ik heb 10.04 geinstalleerd en die werkte wel. Toch bedankt :thumb:
 
Hallo allemaal,

We dachten, laten we dit op Ubuntu 11.04 server doen, geen GUI dus loopt lichter. - Patjebond


Minecraft is een java game. Het maakt dus niet zo veel uit op wat voor OS je dat draait
zelfs windows is prima. Grootste bottleneck voor minecraft is geheugen. Voor een lekker vlot lopende minecraft server is 2GB toegewezen geheugen het beste.

Jacques
 
@revdutchie Harstikke bedankt! Ja, die vriend van mij dacht dat het lichter zou lopen maar dat bleek inderdaad niet. Want toevallig had ik er maar 1024mb inzitten. Dat maakt het moeilijker, want de DL380 loopt op registered RAM, en dat is duur. Maar ik ga eens verder kijken, toch harstikke bedankt!
 
@revdutchie Harstikke bedankt! Ja, die vriend van mij dacht dat het lichter zou lopen maar dat bleek inderdaad niet. Want toevallig had ik er maar 1024mb inzitten. Dat maakt het moeilijker, want de DL380 loopt op registered RAM, en dat is duur. Maar ik ga eens verder kijken, toch harstikke bedankt!

Het kan wel draaien met 1024 maar zorg dan dat je opstart met 512 toegewezen geheugen, dus

java -Xms512M -Xmx512M -jar minecraft_server.jar

## eerste 512 is min geheugen 2de is max

Maar meer als 10 spelers zal niet lekker gaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan