Ubuntu 14.10 wil niet installeren...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Venga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
LET OP: DEZE VRAAG GAAT NIET OVER 10.14 MAAR OVER 14.10!
Hallo mensen,

Ik heb hier thuis een oude Dell OptiPlex 745 met XP x86. Ik wil hiervan een dualboot maken met Ubuntu. Volgens de lijst met vereisten, zou alles moeten werken.

Echter: ik heb een USB stick gemaakt met 14.10 erop (iso, progje om iso erop te branden). Heb m'n BIOS ingesteld in de goede opstartvolgorde, stickie erin, opstarten... niets. Alleen 'Boot error' dat zich blijft herhalen tot aan reboot.

Wat moet ik doen?
Alvast bedankt,
Venga

Laatst bewerkt:
Toch een CD branden van dat .ISO bestand (bijv. via Imgburn ["Write image file to disc"] (let op bij de installatie: Kies geavanceerde installatie en vink de reclame-zaken uit)) en vanaf die nieuwe CD opstarten.

Tijs.

Ubuntu 10.04 krijgt geen ondersteuning meer en dus raad ik die af om te installeren.
Immers, als je geen ondersteuning meer krijgt ben je niet meer veilig. Ook niet met Linux!

Een opstartbare stick maak je Unetbootin. In een van onze nieuwsbrieven staat hoe je dat kan doen.
En verder raad ik op een oudere pc Linux Mint xfce aan als vervanging van Win XP.

Heb je nog vragen dan help ik je graag. Ben immers steunpunt voor Linux, zie handtekening.

Hartstikke bedankt voor je reactie, Femke, maar het gaat hier om Ubuntu 10.14 en niet om 10.04. Ik heb inderdaad Unetbootin geprobeerd, leidde niet tot succes. Vanmorgen heb ik het nog eens geprobeerd, met Universal ... (?). Ineens deed 'ie het.

Bedankt voor alle hulp.
Venga.

Laatst bewerkt:
Ubuntu Ubuntu 10.14 bestaat niet. Je zutl dan 14.10 bedoelen?
Ook die raad ik dan af want deze krijgt maar ondersteuning tot juli van dit jaar.
Je kan dan beter de LTS versie 14.04 op je pc zetten, die ontvangt 5 jaar ondersteuning.

Unetbootin werkt juist heel goed, als je weet hoe het werkt. Vandaar de verwijzing naar een van onze nieuwsbrieven.
Wel fijn dat je het hebt laten werken met universal ?, dat programma zegt mij helemaal niets.

Anders is veel software niet up-to-date.
Sorry, maar dit is niet waar. Het is geen Windows hè.

In juli moet je dus weer een andere versie installeren......juist omdat de software en beveiligingsupdates niet meer worden geupdate.
Je kan beter bij een LTS versie blijven. Dat is dus 14.04

Maar goed, je moet het zelf weten hoor. Ik probeer je alleen maar te informeren.

In een artikel van ComputerTotaal stond dat 14.10 aangeraden werd.

Inderdaad en dat is dus NIET juist.
Een LTS versie, de Ubutu 14.04 dus, heeft 5 jaar lang ondersteuning. Een tussenversie zoals de Ubuntu 14.01 maar 8 maanden.
Tussenversies zijn leuk als je tester bent of fanatieke gebruiker bent, maar het is niet handig voor mensen die verder geen omkijken willen aan hun pc.

Het nieuws is dat Ubuntru over wilt aan naar een rolling release, dus dat betekend dat er dan geen tussenversies meer uitkomen. Maar wanneer dit komen gaat of als het komen gaat, is nog niet bekend.

Dus over een maand of 3 zul je weer een andere versie moeten installeren. Dat wordt er dan eentje die ook GEEN 5 jaar ondersteuning krijgt.

Ik adviseer (als steunpunt zijnde) de LTS versie 14.04 en dan heb je er dus geen omkijken meer naar tot juni 2019.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan