Ubuntu 6.06 LTS ''audio''

Status
Niet open voor verdere reacties.

angerfistenator

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
hoi..
Ik heb een probleem met het geluid.
ik heb de geluids kaard geselecteerd in het menu >systeem<>voorkeuren<>geluid>
de VIA 8237 Alsa mixer.
Mijn geluids kaart is vasn het type moederbord Asus P4800-X

ik begrijp er niks van want in het begin deed alles het gewoon.
kan het ook te maken hebben met de sources.list

want dat is het eenigste wat ik veranderd heb ?.

:thumb:

Laatst bewerkt:
dit is geen specifiek Ubuntu probleem waarschijnlijk, want bij andere distro's zijn er dezelfde opmerkingen over dezelfde chip
Ook bij een pc hier openSuSE 10.2 x86-64 valt het geluid vaak weg bij de VIA 8237.
Vaak zit 't hem in de settings voor DXS, directe geluiden.
In het geval van SuSE makkelijk via Yast opnieuw in te stellen, aanzetten en alle vier de niveaus op maximaal zetten. Ik neem aan dat Ubuntu een dergelijk setupinstrument heeft.
ik vond dit: http://kubuntuforums.net/forums/index.php?action=profile;u=13411;sa=showPosts
en dan meer op SuSE gericht, maar wel heel verduidelijkend op het einde (ook wat betreft de waarden van het aanzetten)
http://www.linuxpaten.org/linuxpate...p?p=2887&sid=b6344cc3124cd56894e2c39917bd25b6

Wat betreft de waarden nog een aanvulling uit eigen ervaring: de SuSE Live DVD (32 bits) die het probleem niet heeft, geeft als waarde 1 voor DXS

let erop, dat in je mixerprogramma de schuiven voor DXS open staan, niet alleen die voor mastervolume

David

Laatst bewerkt:
probeer eens de nieuwste driver te compileren van alsa-project.org

Bedankt voor de info

Ik weet zelf ook niet precies waar het probleem aan lag ...wat ik gedaan heb is gewoon een totaal nieuwe install gemaakt kreeg een beetje genoeg van de Automatix.
Je systeem raakt snel instabiel als je de verkeerde Combi,, maakt daar ben ik langzaam achter gekomen:o
dit is wat ik nu geinstalleerd heb en alles loopt lekker stabiel!!

Code:
Met de source-o-matic kun je een bronnenlijst maken van veilige bronnen, waaruit je echt alles kunt installeren. Het is slechts een beetje moeilijker dan het gebruik van Automatix.
http://www.ubuntu-nl.org/source-o-matic/

Tip:
Vink alle bronnen aan tot en met Seveas. Daarna een paar bronnen overslaan en op het einde van de lijst Medibuntu en Canonical Commercial aanvinken. Geen backports aanvinken.

Terminal: sudo gedit /etc/apt/sources.list

Daarna in de terminal de bronsleutels (GPG keys) van de bronnen valideren volgens de instructie bovenin je nieuwe sources.list.

Daarna controleren in Beheer - Software-eigenschappen (of in Edgy: Softwarebronnen), of alle kanalen staan aangevinkt.

Vervolgens met behulp van Synaptic installeren (Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer):
- w32codecs
- msttcorefonts
- vlc player + mozilla plugin
- mplayer + mozilla plugin
- gstreamer plugins: good, bad en ugly
- sun java5-jre + plugin
- thunderbird
- firestarter
- aMSN
- alsamixergui

Groet Michael.

Laatst bewerkt: