Ubuntu 8.04 installatie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Ik heb net mijn Ubuntu 8.04 live CD ontvangen maar als ik hem heb geinstalleerd en bij een reboot kies voor Ubuntu, dan word ik een command line achtergelaten, nu denk ik dat dit komt omdat ik GNOME moet installeren, maar wat is dan het command hiervoor ?

voer eens het commando startx uit
en kijk welke foutmelding je dan krijgt.

Ubuntu (tenzij je server gebruikt geloof ik) installeerd standaard gnome.

ik vermoed dat de xserver niet helemaal doet wattie moet doen

Ik heb Ubuntu 8.04 LTS desktop edition, maar ik zal het morgen proberen.

Ik heb net mijn Ubuntu 8.04 live CD ontvangen maar als ik hem heb geinstalleerd en bij een reboot kies voor Ubuntu, dan word ik een command line achtergelaten, nu denk ik dat dit komt omdat ik GNOME moet installeren, maar wat is dan het command hiervoor ?
Heet die commandline toevallig BusyBox? Dat heb ik ook eens gehad op een ouwe PC, maar toen ik de BIOS had gereset werkte hij weer. Als dat niet helpt, zal het probleem toch wat dieper zitten, en de kennis om je daarmee te helpen heb ik helaas nog niet:D

Ja, de command line heet Busy Box, maar hoe reset je het BIOS en wat houd dit in ? Mijn grafische kaart staat trouwens nu ingesteld op 64 MB, maar deze heeft 256 MB, kan het daaraan liggen ?

Ik zat te denken, misschien moet ik GNOME gewoon zelf installeren, maar weet iemand wat het command is om GNOME te installeren.

PHP:
sudo apt-get install gnome
Maar ik betwijfel of dat je gaat helpen aangezien je in busybox zit

Kan het zijn dat mijn ATi Radeon Xpress 1250 niet word ondersteund ? Dan blijft XP maar draaien op mijn laptop. Wel jammer, Ik heb op een Pentium IV Ubuntu 7.04, echt top systeem :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan