Ubuntu applicatie met internet werken er velen niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MuN

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
42
Ik heb sinds een aantal weken Ubuntu geïnstalleerd, het ziet er allemaal heel mooi uit. Maar ik heb nog een probleempje betreft meerdere applicaties.
Met Totem video player kan niet op Youtube,
Moovida Media Center ook niet,
Mini youtube speel helemaal niks af.
Hij krijgt de gegevens van de video's wel door maar kan het niet streamen. Het ziet ernaar uit dat ik alleen via de browser op het internet kan.

ik neem aan dat het poort 80 gebruikt. maar ik kan in ubuntu ook niks vinden over firewall op een andere manier om bepaalde poorten open te zetten
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niet normaal. heb je wel de juiste codecs? dat zou standaard moeten zijn, maar ik heb gewoon video op mijn media box zonder extra gepruts
 
In totem media speler staat er wel dat de juiste plugin aanstaat en zou moeten werken. maar het rare vind ik dat het met meerdere applicaties bijvoorbeeld geen videos van youtube af kunnen spelen. ik kan alleen met de browser op het internet, en daar naar youtube en dan kan ik wel een video afspelen.
 
Laatst bewerkt:
ik kan geen torrents download hij begind niet met downloaden. email lukt wel die krijg ik wel aan de gang
 
heb je draad of draadloos, bij draadloos heb ik problemen als ik veel internet gebruik

en poort doet die automatische
 
Nee ik denk niet dat het is, ik heb het geprobeerd met meerdere routers meerdere netwerkverbindingen. Ik krijg sterk het idee dat applicaties alleen verbinding mogen maken met het internet als het poort 80 gebruikt.
 
Je kan de firewall-regels eens bekijken met het commando "sudo iptables -L" (zonder aanhalingstekens).
 
Ik heb nu eindelijk een keer gevonden hoe je de firewall kunt uitzetten. Dus dat heb ik gedaan maar het geeft nog steeds problemen. iemand nog ideeen?
 
Ik zag op de ubuntu site ook een precies het zelfde probleem. Het was schijnbaar gekomen door een update gekomen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan