[Ubuntu] Codecs

Status
Niet open voor verdere reacties.
even terug in de tijd!

lange pier dat lijkt me niet echt een oplossing hoor. (met googlen alleen kan je meestal geen vragen beantwoorden)

https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats

zal even verduidelijken,

toepassingen > hulpmiddelen start terminal > sudo gedit /etc/apt/sources.list
voeg deze regel toe
deb http://mirror.ubuntulinux.nl/ dapper-seveas extras seveas-meta
sla op,
Terug in de terminal nu
doe sudo apt-get update
doe sudo apt-get install ubuntu-multimedia-gnome

Loop tegen ditzelfde probleem aan, alleen ik draai Kubuntu. Kan ik dan evengoed dezelfde commando's gebruiken, buiten dan de gedit, die ik vervangen moet door kate?:)
Bedankt, Paulus

ja met kate moet ook gaan. maar je moet wel uiteindelijk sudo apt-get install ubuntu-multimedia-kde doen.

easy ubuntu en automatix zijn inderdaad boegt.

Heb laatst mijn laptop maar weer eens voorzien van linux en heb voor de verandering maar eens Ubuntu (6.10) genomen en vond automatix2 toch wel erg handig om alles eens een keer automagisch te installeren in plaats van via een compile van alle losse onderdelen (ben debian gewend met mplayer;))

dus waarom is automatix "boegt" ?

automatix kan rare dingen doen met je systeem. In de meeste gevallen werkt het wel. Maar voor die kleine rest... ook geen security updates na installatie. En bij een upgrade naar een nieuwere ubuntu versie loopt ook wel eens iets mis.
Meestal word op de ubuntu forums gewoon aangeraden om de seveas repo's te gebruiken voor multimedia. (en dan een dummy pakketje installeren ubuntu-multimedia-gnome)
Binnenkort bij de nieuwe release van ubuntu zou een gemakkelijke manier inzitten om multimedia te installeren.

BTW voor debian heb ik ook gewoon een repo gebruikt waar mplayer en de w32codecs inzaten.

BTW voor debian heb ik ook gewoon een repo gebruikt waar mplayer en de w32codecs inzaten.

Oh als je jou sources.list-en voor ubuntu en debian wil plaatsen: graag

Voor debian gebruik ik altijd de howto van "Princess Leia" zelf compilen heeft ook zijn charmes :)

En automatix update zichzelf wel telkens....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan