Ubuntu firefox en google maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
hey iedereen,
als ik naar de site van googlemaps ga dan kan ik hem niet gebruiken. Ik krijg dan zwart scherm en vreemde letters te zien.
Heb cache al geleegd.
Groeten aquino
P.S. Ik gebruik ubuntu en firfox voor het net
geprobeerd in andere browser en daar lukt het wel

Laatst bewerkt:
bij de plug ins staat dat niet geactiveerd en kan het ook niet installeren er komt te staan dat er geen overeenkomsten zijn gevonden

Welke Ubuntu gebruik je en welke versie FF?
Dit kan van belang zijn, dus voortaan dat er even bij zetten ;)

En verder moet Maps gewoon werken met Maps aangezien dat hier (Ubunutu 14.04.02 en Mint 17.1) gewoon werkt en altijd heeft gewerkt.

Heb je wel stuurprogramma's geinstalleerd voor je grafische kaart?
Sinds wanneer heb je dit probleem?
Wat heb je er zelf aan geprobeerd te doen?

etc. etc

Een nieuwe versie van Java zal veilig genoeg worden bevonden en niet worden uitgeschakeld.
Java kan je inderdaad niet installeren via - zoeken naar Add-ons -. Het staat op de site van Oracle.
http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html

Edit. Ik heb net gelezen dat het niet allemaal werkt in Linux met Firefox en dat u misschien de Lite versie moet gebruiken. Op mijn andere computer heb ik inderdaad wel Maps maar niet Java. https://support.google.com/maps/answer/3096703?hl=nl

Laatst bewerkt:
Als je Ubuntu installeert en je doet naderhand alles om de multimedia goed te laten werken, dan moet maps gewoon werken.

java is trouwens helemaal niet nodig!!

Heb je dit gedaan? http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen

En je stuurprogramma's voor je grafische kaart?

Edit: geef de link eens die jij gebruikt om naar Maps te gaan en maak eens een screenshot van wat je ziet. Dan kan ik bekijken hoe of wat.

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen de java via het soxftware centrum gedownload maar krijg nog steeds het zwarte scherm en de vreemde tekens zien staat ook geactiveerd in add ons
Sorry voor het late antwoord maar moest eerst andere dringende zaken regel voor ik verder kon.
Ik gebruik de link van gmail om naar google maps te gaan .

Laatst bewerkt:
https://www.google.nl/maps/

wil je deze link eens proberen? En laten weten of je nu wel wat ziet?

Java is niet nodig voor maps, dus daar ligt het niet aan. Plus, bij de installatie van Ubuntu/Linux krijg je al java standaard als je de multimedia en alles na installatie installeert. Heb je dat wel gedaan? Zie mijn eerdere vragen hierover waar ik dus graag een antwoord op zou willen krijgen.
Heb je dit gedaan? http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen

En je stuurprogramma's voor je grafische kaart?

Het is dus overbodig om java nogmaals via het softwarecentrum te installeren.

Het beeld knippert. met de link van gmail krijg ik eerst dit te ziennormaal.jpg en daarna krijg ik zwart scherm als ik verder wil zoekenverder.png

wil je aub antwoord op mijn vragen geven? Anders kan ik je niet verder helpen.

edit: Je gebruikt google.be Je woont in België?

Laatst bewerkt:
Dus die werkt goed? Want daar gaat het om!

En graag (nogmaals!!) de antwoorden op mijn vragen? Sorry dat ik zo aandring, maar het is wel van belang.

De stappen op de link heb ik gedaan. Als ik naar systeeminstelling > Software & updates > extra stuurprogramma's zie ik dat er geen andere stuurprogramma's geinstalleerd oeten worden. heb ondertussen openstreetmap geprobeerd en dat werkt perfect.

Okee, bedankt voor het melden hiervan.
Ik blijf het vreemd vinden dat je googlemaps.be niet kan bekijken.

Nu heb ik met 3 van mijn websites problemen gehad dat Belgen die bij Telenet zaten, deze niet konden bekijken. Dit had te maken met ipv4 en ipv6 instellingen.
Wie weet is dit ook wel zo met googlemaps? Geen idee.

Het blijft raar.

Vind het ook vreemd dat moet ik dan eens na kijken. Normaal lukt dat installeren perfect bij mij zou eigenlijk is in ander browser moeten testen. Als ik controleer op java op de officieële site staat dat ik de recentste versie heb en geinstalleerd is

Je leest niet wat ik schrijf........java heb je niet nodig!! Dus daar ligt het gewoon niet aan.

Normaal lukt dat installeren perfect bij mij zou eigenlijk is in ander browser moeten testen.
Hoe bedoel je dit? Wat installeren en wat testen in andere browsers?
Als je googlemaps.be bedoeld, probeer het eens in Chromium of Opera.

Mijn excusses,
maar was een reactie van alfred dat ik nog eens gecontroleerd had. bedoelde inderdaad googlemaps in chrome of opera te testen. Is zien of het dan werkt. In Chrom werkt het perfect enkel in firfox niet.

Laatst bewerkt:
Okee, dan is er iets niet goed in Firefox.

Ik zou de verborgen map van Firefox verwijderen en daarna Firefox opnieuw opstarten.
Dit houdt dan wel in dat al je zaken in FF weg zijn, dus bladwijzers en dat soort zaken. Maak daar eerst een html van (Bladwijzers-bladwijzers tonen-importeren en kopie maken-bladwijzer exporteren in html bestand) zodat je die terug kan zetten.
Daarna eens kijken of het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan