Ubuntu: geen basisbestandssysteem gedefinieerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo!

Ik probeer Ubuntu naast mijn Windows 7 te installeren, dit doe ik met het programma wat je kunt downloaden via de Ubuntu website.

Maar dan krijg ik dus telkens de foutmelding aan het eind van de installatie:
Ubuntu: geen basisbestandssysteem gedefinieerd

Ik heb via Windows schijfbeheer een NTFS partitie gemaakt van zo'n 60GB, nu ben ik natuurlijk niet de beroerste en heb alvast wat lopen zoeken om het internet.

Maarja, dus ik had wat gevonden dat je "/" voor de root moest plaatsen of iest dergelijks, maar met welke programma kan ik dit dan doen, want in Windows schijfbeheer zie ik deze optie helaas niet staan.

Is hier een speciaal programma voor of een simpelen en duidelijk uitleg?

Alvast bedankt!

Ubuntu maakt gebruik van het bestandssysteem ex4. Op een NTFS partitie installeren gaat dus niet.

Wat je even moet doen met windows schijfbeheer, is een stuk schijfruimte gewoon vrij maken, dus gewoon een partiie o.i.d. verwijderen, en voor de rest dan daar niets zelf mee doen. Dan start je de installatie van Ubuntu, en zou het goed moeten gaan.

Suc6! ;)

Oke zo moet het dus, maar kan ik gewoon dat programmatje gebruiken wat ik van de Ubuntu websie gehaald heb "installeer Ububtu naast Windows"?

Je kan dat 'Wubi' installatie programma gebruiken (niet aan te bevelen), of je kan de live cd/dvd starten, en de installatie daarvandaan starten (aanbevolgen) ..

Suc6! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan