Ubuntu geen Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Horry

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Hi.

Heb Ubuntu op de c:\ geïnstalleerd helaas in het Engels maar heb hier al iets gezien hoe dat opgelost kan worden, ik weet er helemaal niks vanaf.

Kan me iemand helpen hoe Internet geactiveerd kan worden, het lukt me niet.

Dank bij voorbaat.

Ik snap je vraag niet. Ubuntu kent geen C:/ of iets dergelijks. En bovenin staat een WiFi icoontjes, hier kan je op klikken. Anders bij ethernet moet automatisch verbinding gemaakt worden.

Horry

Sorry als de vraag onvolledig is.

Heb het Iso bestand “Ubuntu” met Wubi en ImgBurn op de C directory laten zetten, zo had ik gelijk een dualboot.

Had erbij moeten zetten dat ik geen draadloos heb, maar kabel, en een AMD Radion video kaart,

met Internetkaart Ethernet Lan.

Ben wat laat sorry.

Ik meen dat ik hier de oplossing heb gevonden, als het niet lukt waarschuw me dan even, ik heb alles genoteerd wat ik vinden kon om het volledig in het Nederlands te krijgen, en dat is gelukt.

7. Hoe krijg ik Ubuntu in het Nederlands?

U kunt Ubuntu ook achteraf volledig Nederlandstalig maken, als u niet alle Nederlandse taalpakketten van het internet hebt binnengehaald tijdens de installatie met de Desktop CD (LiveCD). Als u hebt geïnstalleerd met de Alternate CD, dan hebt u sowieso nog niet alle Nederlandse taalpakketten binnen. U moet daarvoor de volgende stappen volgen:
1. Zorg dat u verbinding heeft met het internet.
2. Zoek in de dash op Taal en open het programma Taalondersteuning.
3. Klik in het venster dat opent op Talen toevoegen / verwijderen...
4. Vink in deze lijst Dutch of Nederlands aan.
5. Druk op Wijzigingen doorvoeren.
6. Als dit is gebeurd, drukt u nog even op Voor het hele systeem toepassen om werkelijk alles in het Nederlands in te stellen.
7. Herstart de computer.
8. Na de herstart opent u het Ubuntu Software Center
9. Zoek naar myspell-nl, druk op Technische items tonen en installeer het betreffende pakket. Nu kunt u genieten van Ubuntu in het Nederlands!
8. Hoe krijg ik Nederlandstalige spellingscontrole in Open Office?
Daarvoor installeert u het pakket myspell-nl.
• Open het Ubuntu Software Center.
• Zoekterm: myspell-nl
• Druk op Technische items tonen en installeer het betreffende pakket.
9. De indeling van mijn toetsenbord klopt niet
Voor Nederland: waarschijnlijk hebt u een Verenigde Staten toetsenbord, en wilt u de variant "Internationaal (met dode toetsen)". Dat heeft in Nederland bijna iedereen.
• Zoek in de dash naar Toetsenbord-indeling.
• Druk op het +-teken linksonder in het venster.
• Zoek op de indeling Engels (US, internationaal met dode toetsen) en druk op Toevoegen.
• Wis de oude indeling door te drukken op het --teken, rechts naast het +-teken.
• Herstart uw computer.
Met Belgische toetsenborden ontstaat er veel minder vaak verwarring, omdat bij de installatie direct de juiste indeling wordt voorgesteld (Belgisch). De Nederlandse indeling daarentegen, is zo goed als uitgestorven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan