Ubuntu HFS+ MACINTOSH HD Eigenaar worden help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Goedemiddag,
ik heb hier een toshiba laptop waar normaal windows 7 opstaat er is maar een slot voor een hdd aanwezig

Nu vroeg iemand aan mij of ik de bestanden van een MACINTOSH Toshiba HD kon halen, deze was gefromateerd als HFS+

Ik heb mijn UBUNTU LIVE- CD erin gedaan ( de nieuwste)
en ik zie alle mappen netjes, Maar in de mappen : MACINTOSH HD/USERS/(denaamvandegebruikser)/DOCUMENTS

Dit geld het zelfde voor de downloads etc. Heel de users mappen dus.

Hoe kan ik met ubuntu de gebruikerseigenaar veranderen? als ik rechts klik en dan opties doe dan zegt hij dat ik niets kan veranderen omdat ik de eigenaar niet ben ik heb iets gelezen over: sudo chown ubuntu/macintoshhd/users/ als ik dat intyp bij terminal komt er dit: /no such file or derictionn

kan iemand me alsjeblieft zosnel mogelijk helpen?

Met vriendelijke groet Django Theeuwes

Op diverse internet sites staat dat het wel gaat? is er dan een andere manier om de bestanden er af te halen???

Met vriendelijke groet

Op diverse internet sites staat dat het wel gaat?

Ook hoe het moet.
1. Kun je niet de eigenaar worden omdat de mappen en bestanden zijn aangemaakt op een andere computer.
2. Lees ik dat het om bestanden gaan van een MAC.
De enige oplossing die ik zie is een MAC drive te kopen. Hiervan kun je de software ook installeren op een Windows computer . De Software moet ook aangekocht worden.

http://www.mediafour.com/products/macdrive

Laatst bewerkt:
Wat ik daar lees is Linux virtueel draaien op een MAC , en zou het kunnen lukken maar zijn er risico's aan verbonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan