ubuntu instaleert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
ik ben nieuw met Ubuntu
en probeer dit te installeren op een laptop Dell insperion 8000 (intel 3 254 intern)met windows XP.

als ik boot van de CD (Ubuntu 7.10 i386) kan in wel een selectie maken van taal en scherminstelling en vervolgens de opdracht installeren geven
dan zie ik vervolgens de tijdbalk van Ubuntu lopen die na een poosje verdwijnt.
hierna heb ik een zwart scherm met een knipperende cursor HD en cd zijn bezig maar na 15 minuten is alles stil en gebeurt er niets meer.
ik heb het ook in ubuntu veilige modus geprobeerd met het zelfde resultaat de CD heb inmiddels al twee keer gebrand
wat doe ik verkeerd of kan deze laptop dit niet aan.

Op welke snelheid heb je gebrand? Er wordt aangeraden niet sneller dan 4× te branden.

Ik heb ook ooit hetzelfde gehad met de grafische install, je kan de ubuntu alternative cd/dvd nemen zonder grafische install. Die doet hetzelfde alleen dan in 8 (?) kleuren

ik heb hem gebrand met snelheid 4.
de alternate cd deed het maar het instaleren duurde wel 4 uur.
toen het er uiteindelijk er opstond duurde het heel lang voor dat het programma opende (1 uur) ik heb toch maar weer XP op deze pc gezet. als ikmeer tijd heb zoek ik eens uit wat er verkeerd gegaan is, of hebben jullie een idee.

ik heb hem gebrand met snelheid 4.
de alternate cd deed het maar het instaleren duurde wel 4 uur.
toen het er uiteindelijk er opstond duurde het heel lang voor dat het programma opende (1 uur) ik heb toch maar weer XP op deze pc gezet. als ikmeer tijd heb zoek ik eens uit wat er verkeerd gegaan is, of hebben jullie een idee.

Mss een corrupte file, maar als je hem van de officiele ubuntusite hebt gehaald dan weet ik het ook niet.

Ik denk inderdaad te weinig RAM en snelheid voor Ubuntu's complete desktop.(hoewel men beweerd van niet) Denk dat je bedoelde pentium 3 en 256 Mb RAM, in je eerste bericht? Aangezien hij er wel komt maar het lang duurt, heb je wel een swap partitie in het systeem gezet?

Ik denk inderdaad te weinig RAM en snelheid voor Ubuntu's complete desktop.(hoewel men beweerd van niet)

Dat durf ik toch tegen te spreken, heb bij wijze van proef de complete versie van ubuntu (gutsy gibbon) geïnstalleerd op een celeron 400mhz met 196mb ram en dat werkt.
Het instaleren nam ongeveer 1½ uur in beslag en het opstarten nu is binnen 3 minuten gedaan, daarna is er redelijk mee te werken (niet teveel programma's tegelijk draaien natuurlijk)
Het zou dus op een PIII met 256mb zeker moeten kunnen werken (in elk geval sneller als dat het nu lijkt te gaan)

Dat durf ik toch tegen te spreken, heb bij wijze van proef de complete versie van ubuntu (gutsy gibbon) geïnstalleerd op een celeron 400mhz met 196mb ram en dat werkt.
Het instaleren nam ongeveer 1½ uur in beslag en het opstarten nu is binnen 3 minuten gedaan, daarna is er redelijk mee te werken (niet teveel programma's tegelijk draaien natuurlijk)
Het zou dus op een PIII met 256mb zeker moeten kunnen werken (in elk geval sneller als dat het nu lijkt te gaan)

Dat is niet echt een indicatie, bij de ene gaat het nu eenmaal sneller als bij de andere, computers zijn moeilijk te vergelijken.

Ik schreef dat omdat ik zoveel problemen tegenkom van mensen die met 256 MB RAM proberen Ubuntu te installeren, dat ik mij begin af te vragen of die minimale systeem eisen van ubuntu wel serieus zijn. Of dat Ubuntu misschien toevallig bij sommige systemen wel werkt met zulke lage eisen. En we dus eigenlijk meer spreken van puur geluk of uitstekende stuurmans kunsten.

Het zal inderdaad wel een kwestie van geluk zijn.
Ik had de proef dus genomen omdat ook ik veel mensen met problemen tegenkom, daarom dus ook de 'domme' weg bewandeld, dus gewoon cd erin en laten installeren, niks ingrijpen.
Bij mij is het geïnstalleerd op een oude (low budget) Acer Aspire, blijkbaar is dat nu net een pc waarop het wel gaat.
Het is voor mij onverklaarbaar dat een pc met (iets) betere specs bijna drie keer zolang doet over de installatieprocedure.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan