Ubuntu installatie werkt niet: Can not mount /dev /loop0 (/cdrom/casper/filesystem.s

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorado

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
19 sep 2010
Besturingssysteem
Linux
Office versie
Libre
De melding doet zich voor aan het begin v/d installatie:
Can not mount /dev /loop0 (/cdrom/casper/filesystem.squashfs) on /filesystem.squashfs

Kan iemand mij helpen deze melding op te lossen zodat Ubuntu 11.10 geïnstalleerd kan worden? Zowel op een windows 7 als een XP systeem komt deze melding...

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees, dan gok ik op een té snel gebrande dvd, of een brand sessie met een slechte dvd .. Dus (1) probeer het eens wat langzamer te branden. (2) probeer eens een nieuwe dvd ..

Suc6! ;)

installeer hem via usb. je hebt minimaal een usb stick van 1 GB de .iso en (bijv.) dit programmatje
misschien wel handig om eerst effe uit te zoeken hoe je dat werkt in je bios.(ik weet niet hoe oud je pc's zijn maar ik heb computers van 6 jaar en ouder gehad die dit ondersteunde)

of advies vanPhr3k opvolgen.

Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees, dan gok ik op een té snel gebrande dvd, of een brand sessie met een slechte dvd .. Dus (1) probeer het eens wat langzamer te branden. (2) probeer eens een nieuwe dvd ..

Suc6! ;)

Ik wist niet beter, maar ik had de iso op een cd-r gebrand. Ik zag nergens dat het op een dvd gebrand moest worden, maar dat ga ik eens ff proberen...

coolkill zei:
installeer hem via usb. je hebt minimaal een usb stick van 1 GB de .iso en (bijv.) dit programmatje
misschien wel handig om eerst effe uit te zoeken hoe je dat werkt in je bios.(ik weet niet hoe oud je pc's zijn maar ik heb computers van 6 jaar en ouder gehad die dit ondersteunde)

of advies vanPhr3k opvolgen.
Dit is ook wel een interessante, maar ik heb geen usb momenteel in bezit met een grote capaciteit. Welke usb heb je dan nodig en wat zijn de kosten daarvan ongeveeer?

Laatst bewerkt:
Je kan ook als je hem alleen wil proberen opstarten van de live-versie. Er verandert dan niks aan je computer.

Zelfs dat lukt niet. Dan geeft die dus ook de melding Can not mount etc...

Het is wss een corrupte iso geweest o.i.d. In ieder geval vanaf een andere iso start de dvd gewoon.

Allen hartelijk dank voor de hulp!

Laatst bewerkt:
ieder usb stikie kan zolang ie maar groter dan 1GB is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan