Ubuntu installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ohdude

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Dag mensen, :)

Ik heb een laptop gekocht voor school, daar wil ik net zoals mijn originele laptop ubuntu op zetten.
Ubuntu is in mijn ogen super snel (vergeleken met windows computers) en de meeste programma's die voor windows gebruik zijn kan ik wel draaien onder Wine

Echter heb ik het probleem dat ik mijn installatie niet voor elkaar krijg. Niet te min ligt het aan mijn computer en niet aan ubuntu, want ik krijg linux mint ook niet gedraait (Clonezilla wel)

Wanneer ik mijn laptop opstart (met een bootable USB)
dan moet ik al doen
[video=youtube;OTmZYzaxR_k]https://www.youtube.com/watch?v=OTmZYzaxR_k[/video]
Hierbij werkt mijn computer muis niet (interne laptop muis)
En wanneer ik de laptop drivers heb geïnstalleerd werkt het beeld alsnog niet (samen met de muis)

Ik kan goed met computers omgaan (windows, linux, Servers etc), echter kan ik dit probleem niet helemaal oplossen.

Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Daan

Nee niet meer, deze heb ik in de bios uitgezet

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste versies en 64bit gebruikt?
Snel gekeken maar niets te vinden welke versie kernel er wordt gebruikt.

Welk merk en type laptop is het?

Helaas heeft Ubuntu inderdaad moeite met die UEFI crap. Even nog wat vraagjes.

1. Dus je BIOS/UEFI staat nu in BIOS-mode?
2. Zeker weten dat de USB-stick niet beschadigd is of schrijffouten bevat? Gebruik anders dit programmaatje om Ubuntu op USB te zetten en bootable te maken: klikkerdeklik!
Die gebruik ik ook altijd.
3. Er is inmiddels weer een nieuwe LTS versie die gebruik maakt van een geupdate kernel: Linux Ubuntu 12.04.3 LTS. Heb je die?

Probeer em eens in UEFI-mode te installeren. Ubuntu zou dat moeten ondersteunen en dat programmaatje wat ik aanraadde kan UEFI-opstartbare USB-sticks maken. Dan moet je die GPT optie hebben.

Probeer het eens:thumb:!

Ik vind het btw geweldig dat er echte 'Ubuntu-only' gebruikers zijn die geen Windows gebruiken. Als je vragen hebt, stel ze:thumb:!

Ik heb mijn usb geinstalleerd met dat programmatje, veel effect heeft het niet.
Hieronder mijn bios instelling. Misschien staat daar iets mis

20130915_144559.jpg
20130915_144605.jpg
20130915_144610.jpg
20130915_144614.jpg
20130915_144643.jpg
20130915_144648.jpg

Welke opties heb je bij die uefi boot?

En met dat type vind ik niets bij Toshiba, wat is het goede type?

Lol, het is foto 5 die je zelf hebt geplaatst in je reply 7, daar staat bij advanced, "uefi boot" als je enter erop geeft krijg je denkelijk de opties.

Overigens dacht ik dat de installatie niet was gelukt, maar dat terzijde.

20130915_185943.jpg
Dit zijn je opties,

overigens had ik ook problemen bij het installeren van ubuntu,
Moest eerst starten > shift > en een bepaalde optie bij de installatie aanzetten

Waarom brand je niet even een DVD als die usb optie niet goed werkt, dan kun je iig verder.
Zet die TSST als 1e boot en installeren maar.
Of lukt dat ook niet?
PS: je kunt ook vaak met F8 of F12 het bootmenu v/h bios actief maken en dan kies je uit de 4 opties.

Het installeren gaat wel (via usb)
Maar ik moet een bepaalde optie bij de ubuntu aan zetten voor beeld, dit zal ongetwijfeld het zelfde zijn bij een cd/dvdrom installatie..

Heel gek,

Blijkbaar laatste ubuntu versie pakken 13.10 (geloof ik)
Deze werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan