Ubuntu kan niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaslaptop

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Berichten
84
Hallo Helpmij-ers.

Zouden jullie mij nog een keer willen helpen? :eek:.

Ik heb een oude computer met onbekende processor (wel van Intel). Waar ik Ubuntu op zou willen zetten, alleen lukt dat niet. Alles goed en wel opgestart vanaf cd, kom ik bij Stap 2, bij de tijdkeuze, daar loopt hij vast, ik kan alles doen, met de muis bewegen bijv. maar hij gaat niet verder naar de volgende stap. Hebben jullie een oplossing?

Specs:

A-Open moederbord.
Intel Processor.
20 Gb Maxtor HD.
500 Mb werkgeheugen.
Geen BS, heb ik perongeluk gewist. :eek:
 
Ik heb nu geporbeerd om de Alternate Cd te booten. Dat lukt en hij start op. Alleen dan moet ik een taal selecteren en dan gaat het mis. Ik kan met de pijltjes niks doen. Hij loopt vast. :(. Hebben jullie een oplossing? :love:
 
Ik heb nu geporbeerd om de Alternate Cd te booten. Dat lukt en hij start op. Alleen dan moet ik een taal selecteren en dan gaat het mis. Ik kan met de pijltjes niks doen. Hij loopt vast. :(. Hebben jullie een oplossing? :love:

Geen taal keuze maken, en door installeren in het Engels. Achteraf, kun je de taal alsnog in het Nederlands instellen ..

Suc6! :thumb:
 
Ik ben door het taalkeuze gekomen (had een USB-toetsenbord maar moest zo'n ander toetsenbord zijn). Maar als ik nu bij de Partities indelen kom zegt hij: ??? ???. Als ik dan op volgende druk dan blijft hij op een blauw scherm met daaronder een grijze balk staan. Iemand een oplossing? :love:
 
Ik ben door het taalkeuze gekomen (had een USB-toetsenbord maar moest zo'n ander toetsenbord zijn). Maar als ik nu bij de Partities indelen kom zegt hij: ??? ???. Als ik dan op volgende druk dan blijft hij op een blauw scherm met daaronder een grijze balk staan. Iemand een oplossing? :love:

waarschijnlijk is je installatie cd corrupt. Start je pc op met de installatie cd erin. Zodra je icoontje met mannetje en toetsenbordje oid. ziet, druk op escape. Check dan de cd voor fouten.

Belangrijk is dat de cd op lage snelheid is gebrand om schrijffouten te voorkomen.

Ik wist eerst ook niet dat dit zo essentieel was, maar las toen dit stuk: http://sites.google.com/site/computertip/installatietips. Eigenlijk belangrijk voor iedereen die ubuntu wil installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan