Ubuntu komt meermaals voor in lijst om op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tranceftw

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Beste(n),

Ik heb een probleem dat niets afdoet aan de prestaties van mijn computer, maar het stoort me gewoon. Als ik mijn pc aansteek moest ik normaal kiezen uit Vista Loader of Ubuntu. Deze staan allebei op een partitie op mijn computer. Het probleem is nu echter dat sinds een week, er twee keer Ubuntu in de lijst staat.

Mijn lijst ziet er dan als volgt uit:

Ubuntu
Ubuntu(recovery mode)
Ubuntu
Ubuntu(recovery mode)
vista loader

Die derde en vierde waren er eerst nog niet. Ik heb er ook nog nooit op geklikt, gewoon omdat de eerste perfect werkt en die mijn normale werkomgeving bevat.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik die 3de en 4de weer weg en hoe zijn ze daar nu eigenlijk gekomen? Wat gebeurt er als ik ze open?

Mvg Nicholas

De 2 verschillende linuxen zijn 2 verschillende kernels. Deze verschijnt zodra je een nieuwe kernel installeert (de nieuwe komt bovenaan). Dit zijn "grote updates". Mocht er echter iets fout zijn gegaan, dan kan je nog je oude kernel opstarten op deze manier.
Ze kunnen verder geen kwaad, hoewel het er op een gegeven moment wel wat veel kunnen worden. Je kunt ze wel weghalen meen ik, maar ik weet niet hoe. Daar zul je even voor moeten googlen, in de trand "remove kernel from grub" (grub is het programma dat al deze ubuntu's en windows laat zien, de zogenaamde bootloader). Succes ermee ;)

Ahzo, dat maakt heel wat duidelijk! Ik laat hem dan nog wel even staan, en zoek het later wel eens uit. Ik weet nu tenminste al wat aan de grond licht van dat probleem.

Bedankt!

Grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan