Ubuntu met eigen skin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je er geld mee verdienen of voor de fun?
Is het voor jezelf of voor anderen?
En in hoeverre ben je bereid er echt aan te gaan sleutelen, want je kan ook alleen maar de looks bedoelen?
En daarmee dan vervolgens een ontzettend gave clone/remaster, zoals ze dat dan noemen, maken. Is namelijk gewoon een .iso van je systeem zoals die is op dat moment dat je het script laat draaien.
Het wordt dan een privé LiveCD'tje die je weer overal kan installeren.

Geld verdienen met een open source besturingssysteem? :p

Neenee, tis gewoon voor de fun, maar als het iets wordt, zet ik het gewoon op het net. Ik wou gewoon beginnen met versie van ubuntu die als standaard skin een persoonlijke skin heeft. Als het niet te moeilijk is, wil ik ook wel wat aan de code prutsen (kleinigheden dan).

Tuurlijk kan je er geld mee verdienen. Opensource zegt niet dat je er geen geld mee mag gaan verdienen. Het zegt enkel iets over de broncode. (Dat die ter inzage is voor het grote publiek) Dus als je bijv. reclames op een website wilt zetten waar je je eigen remaster te koop aan biedt ('t hoeft niet voor veel) om maar een voorbeeldje te noemen. Dan maak je er toch geld mee.

Ok, dat was een stomme opmerking van mij, ik wist eigenlijk wel dat veel bedrijven verdienen geld door support te geven op open source systemen. :o

Maar ik spreek dus echt alleen maar over een persoonlijke skin en eventueel enkele kleine aanpassingen die ik voor de fun wil maken. Meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan