Op aanraden van mijn kleinzoon heb ik de keuze van mijn netbook veranderd van deze
http://www.bcc.nl/product/asus-r101blk025 naar deze
http://www.bcc.nl/product/toshiba-ac100-10t Volgens mijn kleinzoon is dat geheugen veel sneller en kan je er ook zeker HD films mee kijken waar ik hem ook voor aan wil schaffen.
Groet Vivian Vos
Hi Vivian,
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, je laat hier 2x een 10 inch netbook zien. Die schermen hebben als nadeel dat het allemaal wel erg klein wordt, en als de resolutie 1024 x 600 is dan ga je daar spijt van krijgen (denk ik)...
Want websites passen net niet lekker op een scherm van die afmetingen, en HD films....
Ik heb om die reden een 11 inch gekozen, die zijn ongeveer even zwaar en marginaal groter. Ik ben uiteindelijk bij een
Acer Aspire 1810TZ uitgekomen en daar ben ik zeeeeeeer tevreden over. Hij is al een aantal keer mee op (verre) reizen geweest, hij is snel genoeg en door de videochip kun je er ook nog films mee kijken. De scherm resolutie is 1366 x 768 (komt overeen met HD) en dit werkt gewoon fijn vind ik. Ok de prijs was 100 euro (nu 150?) meer dan de 300 die ik er eerst voor uit wilde geven maar dat is hij zonder meer waard!
Er zijn nu overigens
meer netbooks met deze afmetingen (of beter) te krijgen, en er is een nieuwe generatie met veelbelovende specs onderweg!
Even rondkijken loont dus. En het hangt er natuurlijk ook van af wat je budget is.
Zelf ben ik bij Dixons en Mediamarkt wezen kijken - zij hadden er toevallig een van Packard Bell met bijna de zelfde specs zodat ik een indruk kreeg van afmetingen en beeldscherm. Zeker aan te raden!
Over de accuduur:
Dit is mijn tweede 11 inch netbook (de eerste was een Packard Bell Dot), en tot mijn verrassing is een gebruiksduur van 6-9 uur of meer haalbaar. Het ligt er aan wat je er mee doet; maar zelfs met internetten via wifi hielden beide het ongeveer 8 uur uit en dat is voor mijn gevoel heel netjes en voldoende.
Hoe meer je uitschakelt hoe langer je er mee doet uiteraard, maar zelfs met de wifi constant aan houdt de accu het lang vol. Lang genoeg voor mij, ik neem hem gewoom mee overdag en 's nachts gaat hij aan de lader. (Bijna) een werkdag meegaan was mijn doel en dat lukt.
Succes met kiezen, hoop dat dit helpt.