Ubuntu onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb pas Ubuntu 8.10 geïnstalleerd en uhm. Het slaat een klein beetje tegen. Ik heb me steeds overal laten vertellen dat linux een erg stabiel systeem is maar ik heb er tot nu toe nog niet veel van kunnen merken.

Iemand toevallig een oplossing voor volgende problemen?

1. Geluidsprobleem: gisteren had ik het trommelgeluid wel bij het aanmelden, maar na het aanmelden hoorde ik niks van geluid. Ik probeerde een mp3tje af te spelen en ik kreeg niets te horen. Sommige spelers liepen zelfs vast. Nu heb ik me opnieuw aangemeld en is het niet meteen veel beter. Nu blijf ik het tromgeroffel de hele tijd horen en ik hoor nog steeds geen muziek.
2. Pidgin loopt na een klein minuutje vast. Het hoofdscherm wordt dan grijs en het gespreksvenster reageert gewoon niet meer. Ik moet 'm dan gaan afsluiten d.m.v. de systeemmonitor (proces afbreken).
3. Als ik tekst typ verschijnt dit niet synchroon op mijn scherm maar slechts enkele tellen later. Vree irritant.

En ik ben waarschijnlijk wel enkele problemen vergeten waar ik nu niet meer op kan komen ofzow. Ik merk echt niet veel van de lof over linux. Momenteel vind ik het erger dan windows. Met windows heb je tenminste pas na een tijdje gebruik problemen en niet bij een verse installatie. :rolleyes:

Ik moet zeggen dat ik 8.10 ook geen enorm succes vind. Ik zou aan willen raden 8.04 te gebruiken, die heeft zowiezo langer ondersteuning.

Ik had vorige maand ubuntu 8.04 geïnstalleerd, helaas ondersteunde deze mijn draadloze netwerkadapter niet dus was ik genoodzaakt om ubuntu 8.10 te installeren.

Iemand alsnog een of meerdere oplossingen/workarounds voor mijn problemen?

bvd

Die ndiswrapper werkte dus niet bij mij:confused:

Ik hoop dat dat geluidsprobleem binnen enkele maanden gaat opgelost zijn als ik ubuntu 9.04 installeer.

Iemand een idee hoe ik ondertussen ervoor kan zorgen dat de tekst tijdens het typen synchroon op het scherm verschijnt? Nu zorgt het namelijk voor erg veel tikfouten...

1. heb ik meteen uitgevoerd.
2. ook in orde (stond alleen grafische driver)
3. Ik denk niet dat visuele effecten een Geforce 9600M GT parten spelen, toch?

3. Ik denk niet dat visuele effecten een Geforce 9600M GT parten spelen, toch?

Dat hoef niet ten parten te spelen. Wel is het zo met de 9600 dat je eerst de complete updates doet en daarna pas de driver. Je zou de driver uit kunnen schakelen, daarna in terminal (toepassingen-->hulpmiddelen) sudo apt-get update & apt-get upgrade intikken. (wachtwoord intikken, je ziet niks ook geen sterretjes) enter. daarna driver weer installeren en booten.

Betreffend je geluid kan het zijn dat pulse audio bij je niet functioneer. Ik weet niet of je dit gedaan heb;
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

anders zou je dit ook moeten doen. Is bedoeld voor mediaplayer VLC.

1. Start VLC.
2.Werkbalk VLC: Extra - Voorkeuren.... - Audio
3. Uitvoer: Type: verander "Standaard" in "ALSA audio-uitvoer".
4.Druk op de knop "Opslaan".

Succes

Martin

Ja, ik heb dat toen gedaan. Maar ik denk dat het komt doordat ik in mijn laptop een subwoofer heb en dat ubuntu daar nog niet mee overweg kan. Ik hoop dat versie 9.04 dat wel zal kunnen en wacht nog een paar maandjes.

Met de videodriver ga ik geen risico meer nemen, ik ben al blij dat ik die onder ubuntu geïnstalleerd heb gekregen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan