Ubuntu op Virtuele PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommieW

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ubuntu op Virtuele PC. / Linux op Oudje

Hallo allemaal,

Ik wil Linux installeren op een virtuele machine (Microsoft Virtual PC).
Als ik de cd (normaal en Alternate) van Linux erin doe start hij keurig van de cd op.
Maar als ik de taal heb gekozen kan ik niet verder. Als ik iets kies uit het menu (Zoals Ubuntu installeren) dan krijg ik deze Foutmelding:

Linux_1.PNG

En deze:

Linux_2.PNG

Dit zijn de instellingen:

Linux_3.PNG

En dit zijn de Specs:

Linux_4.PNG

Linux_5.PNG

Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Tom.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

Heb ik geprobeerd, maar ik kreeg toen een heel klein scherm. Ik zal het nog eens proberen; een beetje bij de instellingen kijken.

Ik heb onlangs ook geprobeerd Ubunut op Virtual PC te installeren.
Na kiezen van de taal inderdaad foutmeldingen.
Later las ik dat Linux niet door Virtual PC wordt ondersteund.
Dus VirtualBox gedownload, geinstalleerd en vervolgens Ubuntu er zonder problemen in geinstalleerd (op een Asus EEE 1000H). :cool:
Ook een klein scherm, maar dat ligt niet aan ubuntu, maar aan het 10" scherm van het netbookje.:)
Heb het nu weer gewist, maar weet nu dat het kan.
Netbook nog een keer opnieuw inrichten en dan dus defintief Ubuntu installeren.

Groet,
Dallas10

Een suggestie kan zijn:

Installeer een linux als 2e OS op je PC (je moet daarvoor natuurlijk wel ruimte hebben) en maak het geheel multi-bootable.
De meeste Linux distro's vaan enige importantie hebben virtualisatie in zich. Als de Linux bevalt kun je daarin gevirutaliseerd je Windows draaien...
Niet de Microsoft idee, maar wel veel comfortabeler.

Alternatieven:
VMware ESX 3i (vrij download versie beschikbaar) installeren i.p.v. Linux. Je hebt dan een zeer ideale gevirtualiseerde omgeving. Vergt wel wat begrip voor VMware en iets meer power van je PC.

VMware Server op je Windows (formeel niet ondersteund door VMware, maar werrkt prima)

Extra t.a.v installatie: sommige Linuxen hebben de neiging met kleine schermen te installeren. Reolutie aanpassen en het is OK

Linux op oudje

Een suggestie kan zijn:

Installeer een linux als 2e OS op je PC (je moet daarvoor natuurlijk wel ruimte hebben) en maak het geheel multi-bootable.
De meeste Linux distro's vaan enige importantie hebben virtualisatie in zich. Als de Linux bevalt kun je daarin gevirutaliseerd je Windows draaien...
Niet de Microsoft idee, maar wel veel comfortabeler.

Alternatieven:
VMware ESX 3i (vrij download versie beschikbaar) installeren i.p.v. Linux. Je hebt dan een zeer ideale gevirtualiseerde omgeving. Vergt wel wat begrip voor VMware en iets meer power van je PC.

VMware Server op je Windows (formeel niet ondersteund door VMware, maar werrkt prima)

Extra t.a.v installatie: sommige Linuxen hebben de neiging met kleine schermen te installeren. Reolutie aanpassen en het is OK
M'n Opa heeft nog een oudje staan waar ik dacht Linux te installeren naast Win 98. Maar dat lukte niet. Met de gewone Linux Ubuntu cd kreeg ik zo'n scherm:
zwart & streep.jpg
Alleen knipperde het streepje dan. Dit scherm kreeg ik, toen ik Linux Installeren slelecteerde en op Enter druktje.

En met de Alternate cd kreeg een blauw scherm met onderaan een grijs/wit kleurig vak en een knipperend streepje. Deze kreeg ik bij het laden van de Partitie Manager.

Willen jullie me proberen te helpen ;)
Alvast bedankt.

Hallo,

Ubuntu heeft wel wat systeemeisen: 192MB werkgeheugen en een redelijke processor...
Ik denk dat het daar wat tekort aan schiet...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

DSL wil er niet op.

Hallo,
Ik heb gekeken van de specs van die computer. Ik weet nu waar het aan ligt.
Processor: Pentium 2
Ram: 64 MB

Ik heb nu DSL (zo heette het volgensmij) geprobeerd. Dst ging niet. Na het laden bleef hij met een zwart scherm hangen. Kunnen jullie mij a.u.b. hiermee helpen???????

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Tom.

Tommie,

Ik heb zelf geen ervaring met DSL (Damn Small Linux). Je zult verder moeten Googelen om meer te weten te komen hoe hje DSL optimaal kunt installeren.
De SPECS (486 en 8MB) zouden geen probleem mogen zijn...

Je doelstelling om op de bedoelde PC Linux en Windows te draaien lijkt me overigens wel erg ambitieus, maar niet onmogelijk. (houd het wel bij Win98!)

Kijk ook eens op de aangeboden PC's op het HelpMij forum!

JanEm

Ik gebruik VM ware , free download, en werkt perfect. Moet juist opletten dat internet bridged staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan