Ubuntu Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyReinders

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
118
Hallo,

Mijn susje heeft op haar samsung minilaptop met windows 7 een recovery partie, en in windows 7 zelf een programma waar ze in kan stellen wat ze wil recoveren, dat programma heet ´samsung recovery tool´ of zo iets, ik vroeg me af of er ook ziets is voor ubuntu, dat je in het ubuntu ´startmenu´ een programma hebt die het zelfde kan.

Mvg.
 
Er zijn wel meerdere programma's hiervoor, Keep al geprobeerd ? Is te vinden in het softwarescherm ;)
 
Ik bedoel eigenlijk een programma die op een andere partie kan worden gezet en dat die dan de ubuntu partie backup't naar een externe hdd, Het liefst ook met een grafishe interfase zoals Samsung Recovery Solution. Ik wil dan in het gnome menu een programma die instelt dat ik als ik de volgende keer mijn computer opstart dat er dan word geboot vanaf de recovery partie, in die recovery partie wil ik kunnen kiezen of ik een backup wil maken of een backup terug wil zetten.

Weet iemand hier een tutorial of programma voor?
ps: ik wil het niet vanaf cd.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dan van de hele ubuntu partie, en het programma waarmee de backup moet worden gemaakt en terug gezet wil ik kunnen open en vanaf een andere partie, dus eigenlijk een kleine os als backuptool

Edit

Is het mogelijk om partimage vanaf een andere partie te booten inplaats vanaf cd/dvd
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je het op een andere partitie dit is toch juist onveilig?
 
Heb geen dvdś en cdś
En ik wil de back up meer voor als de schijf weer te vol is bijv. dan gooi ik die partie er af en zet ik weer de backup terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan