ubuntu sneller maken/sneller linux based os :P

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier12

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
37
hallo, ik heb sinds kort een dual boot tussen ubuntu 12.04 lts en windows vista, dit werkt erg goed en ubuntu draait 2x zo snel als windows vista... Maar zoals velen van jullie zullen begrijpen, snel is niet snel genoeg :D Nu was mijn vraag, weten jullie of er mogelijkheden zijn om ubuntu sneller te laten draaien. Ik ben ook bereid om een andere linux versie te proberen als die sneller zou moeten draaien, maar het liefst wel met een unity omgeving, want die staat mij wel erg aan.

de specs van mijn pc zijn:
intel centrino
4gb ram
320 gb hdd (70gb voor win, 50 gb voor linux en de rest voor bestanden)
ati radeon hd 3430 graphics videokaart (ik weet dat de 3d functies hiervan niet ondersteunt worden, maar gebruik die toch niet :p)

alvast heel erg bedankt :D
 
Hoi,

Snel is toch best snel? Dat kan ik van mijn Windows of Ubuntu niet zeggen.. :D
Meer RAM bijplaatsen of een snellere processor kopen kan, maar indien je 'n laptop hebt, worden deze opties lastig.

Groeten, xp2
 
Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar loop je vast met de al beschikbare instructies op internet?
 
Yep, SSD in mijn oude Dell D430 (ca 2008) netboekje... en die heeft een 2e leven gekregen. Boot in ca 30s en programma's reageren meteen bij aanklikken.
 
Nielsh12 jup, dat heb ik geprobeerd :)

Ik moet nu eerst ubuntu weer opnieuw installeren, ik heb namelijk een kde desktop geinstalleerd, en die kan ik niet meer 123 verwijderen. Nieuwe hardware aanschaffen is voor mij trouwens geen optie omdat ik over iets minder dan een jaar voor een nieuwe pc ga, en had dan zonde vind om nieuwe dingen te kopen voor deze... Dus het zou echt softwarematig moeten ofzo :p

Rogers: wat ik zelf al heb geprobeerd is de link die nielsh12 ook gaf, en meer kon ik niet echt vinden.. Maar zoals hierboven gezegd, moet ik morgen eerst ff opnieuw installeren omdat ik kde desktop had geinstalleerd, wat ongelooflijk sloom/niet chill werkt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan