Ubuntu start niet op, krijg de busybox

Status
Niet open voor verdere reacties.

madrofiel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
hey,

ik heb veel mensen over linux hoeren praten dat het zo stabiel is dus ik wou het eens proberen, ik heb het gedownload en geinstalleert (ging allemaal perfect) en nu wilt hij opnieuw opstarten net na de installatie, hij start op tot hij het ubuntu logo wilt laden en dat laad hij dan maar half, ik krijg een donker beeld met een vaag ubuntu lading scherm dat half geladen is te zien. daarna zo'n 10 tot 15 sec later kom ik in de busybox, restart na restart.... wat is dit?? (ben nu een memtest aan het doen... miss dat het daar aan ligt) misschien dat jullie meer over dit probleem weten, ik hoor het graag.

Alvast bedankt.
Ronald Mourik

hey,

ik heb veel mensen over linux hoeren praten dat het zo stabiel is dus ik wou het eens proberen, ik heb het gedownload en geinstalleert (ging allemaal perfect) en nu wilt hij opnieuw opstarten net na de installatie, hij start op tot hij het ubuntu logo wilt laden en dat laad hij dan maar half, ik krijg een donker beeld met een vaag ubuntu lading scherm dat half geladen is te zien. daarna zo'n 10 tot 15 sec later kom ik in de busybox, restart na restart.... wat is dit?? (ben nu een memtest aan het doen... miss dat het daar aan ligt) misschien dat jullie meer over dit probleem weten, ik hoor het graag.

Alvast bedankt.
Ronald Mourik

recovery mode laten lopen en als je in de terminal(ronald@ubuntu:...) komt "reboot" (zonder aanhalingstekens) typen

ok, ik heb ff geprobeert in de recovery mode opgestart... en ik krijg dit:

Code:
[FONT="Lucida Console"]Done.
	Check root= bootarg cat /proc/cmdline
	or missing modules, devices: cat /proc/modules is /dev
ALERT! /dev/disk/by-uuid/792f7171-ed1d-42cc-a3de-d338566119a2 does not exist. Dr
opping to a shell!

BusyBox v1.13 (debian 1:1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

(initramfs) _[/FONT]

dus heeft iemand iedeen? (ik heb hem meerdere malen geprobeert te installeren, ik heb 64bit en 32bit geprobeert ik heb alternate edition geprobeert, maar alles komt op hetzelfde uit.

Laatst bewerkt:
de liveCD is het makkelijkste en misschien tegen een lagere snelheid branden, dat kan ook helpen, ik brand tegen 24X, als jij dit ook doet moet je het nog ietsje trager doen.

ok, ik zal het proberen, maar dan zal dat wel echt toeval zijn. 1dvd en 2cd's en allemaal hetzelfde op alle modussen. :confused:

EDIT: hmm, met 40x branden >.< misschien kan dat het wel wezen lol

EDIT2: Nop ik heb nu geprobeert met 24x te branden, maar nog steeds hetzelfde probleem.
miss helpt het als ik de specs erbij zet??

CPU: AMD 3500+
Motherboard: A8N-SLI SE
RAM: 2Gb DDR
VGA: XFX Geforce 5200 256Mb

Laatst bewerkt:
ok, ik zal het proberen, maar dan zal dat wel echt toeval zijn. 1dvd en 2cd's en allemaal hetzelfde op alle modussen. :confused:

EDIT: hmm, met 40x branden >.< misschien kan dat het wel wezen lol

EDIT2: Nop ik heb nu geprobeert met 24x te branden, maar nog steeds hetzelfde probleem.
miss helpt het als ik de specs erbij zet??

CPU: AMD 3500+
Motherboard: A8N-SLI SE
RAM: 2Gb DDR
VGA: XFX Geforce 5200 256Mb

'T is een hele vieze oplossing, maar probeer dit eens als je in de shell bent gedropped:
# update-initramfs -k 2.6.17-11-i386c -c

Meer uitleg vind je hier:
https://wiki.ubuntu.com/Initramfs

Laatst bewerkt:
hmm, ik heb ff ergens anders gelezen over een nosplash doen ofzow (wat me gelukt is) en ik krijg nu een error te zien (eindelijk)

Code:
Buffer I/O error on device hdc. logical block 0
ldm_validate_partion_table(): Disk read failed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan