Ubuntu vanaf USB U3 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koploper

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Beste Mensen,

Als ik via het programma Unetbootin keurig Ubuntu op mijn U3 stick zet en hem in mijn andere PC doe (die kan booten van usb en dat ook ingesteld is) staat er dat het niet werkt en zegt hij dat hij het niet kan lezen. Op veel websites staat dat het booten via Unetbootin gewoon werkt! Heeft iemand een oplossing?

Eduard :)

Laatst bewerkt:
Tenzij ik me ernstig vergis: U3 is bedoeld om te draaien vanuit Windows, dus je zult eerst Windows gestart moeten hebben voordat je iets met U3 kunt doen.

Komt er dus (wat mij betreft) erop neer dat je die memory-stick weer 'gewoon' moet maken (=weg met U3) en dan opstartbaar maken met Ubuntu, bijv. via deze instructie

Verwijderen U3 zou je kunnen proberen met de tool op deze pagina. Maak wel (voor de zekerheid) een backup van alle bestanden op die stick die je wilt redden, want ik weet niet zeker of je bestanden wel bewaard blijven als je die tool gebruikt.

PS: Ik neem aan dat op je 'normale' pc het ook niet lukt om de pc naar Ubuntu op te starten vanaf die U3 stick.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is dat U3 er al 2 jaar af ;) Het is eigenlijk bedoeld om aan te geven wat voor stick het is :o

Morgen zal ik die link volgen, maar voor zover ik las zat er niets nieuws voor mij tussen :confused:

Maar toch zeer bedankt!

Eduard :)

@koploper,

Volg de instructies van de Ubuntu site zelf.

http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

unetbootin werkt niet echt lekker voor de Standaard Ubuntu release... De tool die in Ubuntu zelf zit, usb-creator-gtk die werkt prima voor Ubuntu iso's.

Ik wil je graag een tip geven om eens naar Linux Mint12 te kijken..

http://blog.linuxmint.com/?p=1858

Deze kun je wel goed up USB zetten met unetbootin, Iets wat ook perfect werkt is een USB-HDD gebruiken.
Dan installeer je Ubuntu / Linux Mint 12 (ook op de schil van ubuntu) in minder dan 8 minuten op een systeem ;-)

Ik heb zelf op een Externe 2.5" HDDtje, Multi-Boot/Install staan, waarmee ik verschillende OS's kan installeren.

Ik vind het sowieso een voordeel om vanaf USB te booten want je hebt helemaal geen last van krassen / vingervlekken.

Maar goed ik dwaal af.

Nogmaals de unetbootin werkt niet om de iso van ubuntu op usb/hdd/flash te zetten. Daarvoor moet je de tool "Opstartschijf maken" gebruiken.

Groetjes,
René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan