UBUNTU verwijderen met XP-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb een laptop met Win7, maar geen Win7-cd(dvd). Wanneer ik Ubuntu installeer als dualboot en het bevalt niet, kan ik de installatie dan ook ongedaan maken met de XP-cd
die ik wel heb?

(fixboot C:
fixmbr)
 
Je kan ubuntu installeren BINNEN windows 7. Als het je niet bevalt start je op met Windows 7 en dan ga je naar configuratiescherm -> programma's en onderdelen -> een programma verwijderen, en dan verwijder je ubuntu. Met xp cd zal het niet gaan lukken ;)

Als je hem persé op een aparte schijf/partitie wil kan je ook daarna in windows 7 opstarten, en de schijf/partitie waar ubuntu op staat formatteren, wat wel lang kan duren bij grote (500gb tot 1tb en meer) lang duren!
 
Je kan ubuntu installeren BINNEN windows 7.

???

Kan je daar iets meer uitleg over geven want daar heb ik nog nooit iets over gehoord tenzij je het hebt over het gebruik van WUBI of virtualisatiesoftware zoals VirtualBox of VMware Player ?

@ TS:

Je kan Ubuntu ook gewoon proberen via de live-cd zonder het te installeren en als je het toch gaat installeren dan kan je achteraf ook via de live-cd de Ubuntu-partitie verwijderen met GParted.

Houd er wel rekening mee dat Ubuntu het MBR gaat overschrijven en je na verwijdering van Ubuntu het MBR opnieuw gaat moeten aanpassen met bijvoorbeeld EasyBCD.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ubuntu installeren BINNEN windows 7. Als het je niet bevalt start je op met Windows 7 en dan ga je naar configuratiescherm -> programma's en onderdelen -> een programma verwijderen, en dan verwijder je ubuntu. Met xp cd zal het niet gaan lukken ;)

Als je hem persé op een aparte schijf/partitie wil kan je ook daarna in windows 7 opstarten, en de schijf/partitie waar ubuntu op staat formatteren, wat wel lang kan duren bij grote (500gb tot 1tb en meer) lang duren!

De Ubuntu partitie domweg formateren/verwijderen gaat niet lukken want dan begint de bootloader te zeuren, vandaar fixboot en fixmbr en dat kan oa met de xp-cd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal zo opzoeken wat ik bedoel met binnen windows installeren. Je download dan gewoon de ubuntu iso file (van de site van ubuntu) en maakt dan een nieuwe map aan (waar je hem kan terugvinden) vervolgens pak je het iso bestand uit met winrar (heb je vast wel anders ff googlen, en je hebt het zo. Dat word voor veel meer dingen gebruikt;)), en dan pak je dus de iso file uit in die gemaakte map. Dan klik je op wubi.exe en dan snap je het wel ;)

InstallatieKarmicWubi
 
Laatst bewerkt:
Installeren in XP is me bekend, maar ik praat echt over dual-boot naast Win7. En dan de vraag of ik Ubuntu van mijn Win7 machine kan verwijderen met de cd van XP omdat ik geen Win7 cd heb...
 
Of op deze manier:

Ruimte vrijmaken met Disk management in Windows 7.
Op die vrije ruimte Ubuntu installeren, handmatig, dus zelf een EXT4 en swap aanmaken.
En dan op de laatste pagina van de installer, zijnde het overzicht van wat je allemaal gaat doen, de knop geavanceerd aanklikken.
Daar kan je de opstartlader op de Linux EXT4 partitie plaatsen.
Ubuntu installeren.
Vervolgens opnieuw opstarten, en omdat de grub dan niet in de MBR staat, boot gewoon Windows.
Dan download en installeer je EasyBCD op Windows.
Vervolgens kan je bij 'add and remove entries' een keuze voor Grub in je Windows MBR zetten.

De volgende keer dat je opstart kan je kiezen voor Windows 7 of Ubuntu.
Met deze methode maak je een verwijzing naar de grub loader, in je Windows loader. Windows blijft op deze manier de "hoofdrolspeler". Als je Linux niet meer wilt gebruiken dan kan je in Windows met EasyBCD gewoon weer de Grub keuze verwijderen en heb je opnieuw enkel nog Windows.

Daarna moet je enkel nog de linuxpartitie(s) verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan