ubuntu verwijderen, xp installeren VANAF usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

diTOMmasso

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
16
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb voor de meeste misschien niet zo'n groot probleem.
Ik heb een laptop met ubuntu erop en wil graag xp installeren.
Het probleem is dat de laptop geen cd/dvd lezer heeft, dus moet het vanaf usb.
Nu heb ik de usb stick al bootable gemaakt en daarna xp erop gezet.
Alleen het werkt niet. Als ik opstart en f10 in druk wil ik booten vanaf usb en daarna geeft ie een error.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe.
Graag niet met een reactie komen waarom xp en geen linux.

Ik hoor graag een reactie.
Alvast bedankt:)

Gr diTOMmasso
 
je moet even via bios aanpassen vanuit waar je de bestuurings systeem wilt installeren.
maar volgens mij kan je via usb dit niet doen wat jij wil
 
XP installeren vanaf USB dat gaat niet lukken vrees ik, die optie is vanaf windows 7 (dacht ook vista) beschikbaar :)
 
XP installeren vanaf USB dat gaat niet lukken vrees ik, die optie is vanaf windows 7 (dacht ook vista) beschikbaar :)

@Phreak: Zie de 2 links die ik gepost hebt dat het ook voor XP werkbaar te maken is. Deze instructies zijn al vaker succesvol ingezet, ook hier op het forum voor andere gebruikers.

Tijs.
 
XP installeren vanaf USB dat gaat niet lukken vrees ik, die optie is vanaf windows 7 (dacht ook vista) beschikbaar :)

Bedankt voor de racties tot nu toe.
ik heb begrepen dat je linux eerst moet formateren met redhat en daarna xp kan installeren.

ook bedsnkt voor de links. ik zal er hopelijk nuttige informatie op vinden.
jullie horen of het lukt.

Mvg,

diTOMmasso
 
Bedankt voor de racties tot nu toe.
ik heb begrepen dat je linux eerst moet formateren met redhat en daarna xp kan installeren.

ook bedsnkt voor de links. ik zal er hopelijk nuttige informatie op vinden.
jullie horen of het lukt.

Mvg,

diTOMmasso

Als je de install van windows XP start, dan kun je je harddisk waarop je XP wilt installeren gewoon partitioneren daarmee, dus .. Dan verwijder je de partitie met Linux erop, en zeg je vervolgens tegen XP dat deze die nieuwe ruimte kan en mag gebruiken .. Hoef je geen rare uitstapjes voor te maken richting andere Linux distributie's ;)
 
XP installeren vanaf USB dat gaat niet lukken vrees ik, die optie is vanaf windows 7 (dacht ook vista) beschikbaar :)

Als je de install van windows XP start, dan kun je je harddisk waarop je XP wilt installeren gewoon partitioneren daarmee, dus .. Dan verwijder je de partitie met Linux erop, en zeg je vervolgens tegen XP dat deze die nieuwe ruimte kan en mag gebruiken .. Hoef je geen rare uitstapjes voor te maken richting andere Linux distributie's ;)

Die optie krijg ik( volgens mij) niet omdat linux op de hele harde schijf staat.
Ik ga het in iedeer geval nogmaals proberen.

Bedankt voor je reactie en ik laat nog van mij horen
 
Die optie krijg ik( volgens mij) niet omdat linux op de hele harde schijf staat.
Ik ga het in iedeer geval nogmaals proberen.

Bedankt voor je reactie en ik laat nog van mij horen

Nou... nogmaals geprobeerd maar helaas:(
ik krijg nu de error:


Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

(windows-hoofdmap)\system32\hal.dll.

Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Het is jammer dat er geen cd/dvd lader in de laptop aanwezig is, had alles een stuk eenvoudiger gemaakt:confused:
 
Nou het is nog steeds niet gelukt.
Als iemand nog goede ideen heeft heel graag.

Mvg
 
Bedankt voor de links.

Het is jammer maar bij mij gaat het mis bij stap 7.

Wie kan mij helpen???


Alvast bedankt!
 
Dan pak je de instructies in de 2de link (de Engelstalige dus).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan