Ubuntu verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beasty

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Hallo iedereen,

Bij deze vroeg ik me af hoe je Ubuntu van je pc kan verwijderen. Mijn pc bestaat uit 2 partities:

1. Windows XP
2. Linux Ubuntu

Ik heb zelf al wat rondgezocht en blijkbaar is daar helemaal niks moeilijk aan.... Je verwijderd de partitie waar linux opstaat en je bent klaar. Oké niks moeilijk aan natuurlijk maar dan zit ik natuurlijk nog wel met die multiboot. Daar verwijst iedereen naar de cd van Windows XP en daar kom ik dus met een probleem. Bij de aankoop van mijn pc heb ik nooit een cd van Windows XP bijgekregen.

Dus nu vroeg ik mij af hoe je deze best verwijderd samen met de multiboot. Zodat ik mijn pc kan opstarten en automatisch windows xp opstart.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan verder helpen, alvast bedankt voor de reacties

Met vriendelijke groeten,

Beasty

Je kunt vanaf www.bootdisk.com een opstartdiskette voor win98 downloaden. Daar start je dan vervolgens je pc mee op. Eenmaal in DOS geef je het commando:
fdisk /mbr

Je master boot record wordt dan dusdanig ingesteld dat er weer vanaf de eerste partitie van de eerste actieve harde schijf wordt gestart. Je winXP partitie dus.

Geen XP cd, geen floppydrive, je hebt ook niks.:rolleyes:

Probeer deze eens.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het niet weten, probeer het eens, krijg je ook de mogelijkheid om in de repairconsole te komen met die CD?
Zo ja, trommel dan fixmbr in.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat dat niet gewoon in de boot.ini van windows xp:confused: gewoon het regeltje met ubuntu weghalen.

Ik wou hetzelfde doen en heb gedaan wat brutus zei maar wanneer ik nu opstart dan krijg ik een foutmelding bij het laden van grub: error 21 De diskette zit in de diskettedrive maar er gebeurt voor de rest nix. Hoe moet ik nu terug naar windosw geraken?

Het feit dat je een grub foutmelding krijgt geeft aan dat je niet vanaf de diskette opstart, maar vanaf de harde schijf. Je zult dus eerst moeten kijken of je je pc zover krijgt dat ie van de diskette op start. Kijk eens bij je bios instellingen. Het zou kunnen dat het opstarten vanaf diskette daar uitgeschakeld staat.

Ik heb al eerste boot de diskettedrive proberen in te stellen maar ik kon alleen de zipped aanduiden. Wat staat er dan fout ingesteld?

via een live cd voor partities (zoals Gparted) kan je gwn vanaf de cd, eventueel zonder OS, booten en je HD partioneren, dan kan je linux verwijderen en die partitie van ex-linux toevoegen aan XP, ik weet dan niet zeker of de bootselectie van wegvalt, mss dat iemand anders dat wel weet, maar dan bestaant die partitie niet meer dus zou het onnozel zijn dat die nog in de grub zou worden weergegeven.

Heb je de bootdiskette wel juist aangemaakt? En ook de juiste bootdiskette gebruikt? Wanneer de pc de bootdiskette niet kan lezen, dan pakt ie automatisch het volgende apparaat om vanaf op te starten...

Ik had idd de verkeerde boot gedownload, voor diegene die dit ook willen doen, je kan een "programma op de website van microsoft downloaden dat dan 6 bootdisks maakt en dan fixmbr en het werkt. Bedankt

verwijderen Ubuntu

Ik heb ubuntu gewoon verwijdert met revo uninstaller.
Heeft volgens mij alles verwijdert

Je reageert in een topic dat stamt uit 2006. Het is niet de bedoeling in oudere topics te reageren. Bij deze gaat er ook een slot op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan