Ubuntu ziet SATA schijf niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rober Treep

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Ik wou graag Ubuntu op mijn PC installeren, maar als ik hem wil installeren ziet hij de Harde Schijf niet.
Het is een SATA schijf.
Hoe kan ik Ubuntu toch nog installeren, desnoods via een omweggetje.:)

Welke Ubuntu versie is het??

Laatst bewerkt:
Ik ben ook errug benieuwd. Ik heb een ander SATA/Ubuntu probleem in een dualboot met XP

Ik heb twee SATA schijven in een raid 0 en Ubuntu ziet ze niet...XP wel.
De raidcontroller (Intel) is in het bios ingesteld. Filesystem NTFS maar dat zou Ubuntu moeten kunnen lezen en schrijven...

@siegie

Kan het niet geweldig vinden...zo'n alternate cd...de pakketinstallatie faalt (kan ze niet ophalen) en dus krijg ik slechts een commandline systeem.....andere ideeën?

Als de pakket installatie faalt denk ik dat het licht aan de download of de cd.
De file kan corrupt geworden zijn bij het downloaden? probeer de md5sum na te kijken.

De cd is niet goed gebrand? probeer tegen lagere snelheid te branden.

Ik weet al waarom bij mij Ubuntu niet werkt. Ergens in de BIOS is iets beveiligt, en die beveiliging zorgt ervoor dat ik niks anders kan instaleren dan Windows.:mad: Is er nog een mogelijkheid dat ik die beveiliging kan weghalen?

Laatst bewerkt:
BIOS beveiligen tegen iets anders dan MS windows? Kan dat en wie doet dat nou.....

In ieder geval ben ik een stapje verder...

...lagere snelheid, UBUNTU inderdaad gewoon te installeren....maar nog geen RAID 0 te zien...

ASUS P4C-800deluxe bord met IC5HR chipset..een HDD IDE 80G twee SATA HDD 80G in raid 0 ingesteld in het bios.

Op de IDE 80G staat WINXP en UBUNTU 7.10 (alternate cd)
Ook na het installeren van Gparted zie ik nog steeds geen RAID 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan