ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch49

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hallo heb en vraag. ik heb op mijn pc windows vista premium. nu heb ik al 2 weken ook ubuntu via een wubi instalatie er op staan om eens kennis te maken met ubuntu, bevalt prima moet ik zeggen. nu heb ik mij de cd besteld gekregen inmiddels van stichting softwareconsulent. mijn vraag is, ik heb op mijn hd op de D partitie nog 24 gb plaats en daar wou ik graag ubuntu op zetten, kan iemand schrijven hoe ik te werk moet gaan. verwijderen van de wubi instalatie kan toch via configuratie scherm heb ik begrepen. dank u....

Hier is een mooie handleiding voor een dual boot ;). Wubi kan je dacht ik idd via het configuratiescherm verwijderen, al weet ik dat niet 100% zeker.

hallo orian, bedankt voor de reactie op mijn vraag. ja orian sorry maar zo goed is mijn engels ook weer niet. maar ik wou ubuntu dus graag op D zetten maar hoe moet ik dan te werk gaan, ik heb windows vista op C staan. dank u......

1. Start de pc op. Zet in je bios je cd/dvd drive als eerste opstartdevice
2. Stop de cd van Ubuntu in je pc
3. Herstart de computer
4. Nu zou Ubuntu moeten gaan laden waar je het volgende beeld moet krijgen. Dit kan wel even duren (tot 30 min bij mij):
bootscreen1.jpg

Kies voor "install ubuntu". Nu krijg je een scherm waarin je wilt kiezen waar je hem wilt installeren. Kies voor de goede harde schijf, en installeren maar. De rest spreekt allemaal voor zich :).

Vanaf dat moment krijg je een keuzescherm welke van de 2 je wilt starten als je de pc aanzet, windows of Ubuntu.

ok bedankt voor de reactie orian, ik zal het doen zoals je het hier beschrijft, en wat geduld hebben heb ik al begrepen. bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan