udf-iso/udf-formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

grijzegeus

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
hello iedereen
de vraag is: bij nero6 bestaat de mogelijkheid om een cd/dvd r/rw 1) te formateren zodat deze werkt als een "diskette" 2) je kan er een udf schijf van maken die kan worden gelezen onder windows idem dito zoals 2 voor 3)udf/iso
wat moet er nu feitelijk worden gebruikt om cd/dvd r/rw zodanig in te stellen dat deze niet alleen op de eigen pc is te gebruiken dus lezen van bestanden en ook via verkenner bestanden bijzetten
groeten

Lezen kan op elke computer.
Bestanden bij zetten dan moet de andere computer wel een brander hebben anders wil het niet.
Gewoon in de verkenner slepen en plakken dat is alles.

puppie bedankt voor je respons maar het lost mijn moeilijkheid niet op: waarom de 3 soorten moet bvb op de andere pc ook udf staan om te kunnen lezen? dus wat is de betekenis van deze normen
groeten

Grijzegeus,
Ik dacht dat je mijn antwoorden wilde weten, helaas dus niet.
Jij wilt een betekenis van udf.

Hieronder een korte uitleg.
Een van de grootste prestaties van DVD is dat het alle mogelijkheden die je maar kunt verzinnen met CD’s, op het gebied van data, video, audio, of een combinatie van deze drie, heeft samengevat in een enkele fysieke file structuur. Deze structuur heet UDF, de Universal Disk Format. UDF werd opgericht door de Optical Storage Technology Association (OSTA). De file structuur van UDF verzekert dat elke drive, computer of video apparaat toegang kan hebben tot elke file. Ook laat het slimme interfacing toe met standaard operating systems, omdat de CD norm ISO 9660 gebruikt wordt voor compatibiliteit. UDF heeft de compatibiliteitsproblemen waar de CD zo’n last van had overwonnen. Toen moest de standaard elke keer als er een nieuwe applicatie op de markt kwam (multimedia, interactiviteit, video) herschreven worden.

Omdat UDF niet ondersteund werd door Windows, totdat Microsoft Windows 98 uitbracht, werden de DVD leveranciers gedwongen om een tijdelijk formaat uit te brengen, dit werd de UDF Bridge genoemd. De UDF Bridge is een kruising tussen UDF en ISO 9660. Windows 95 OSR2 ondersteund de UDF Bridge, maar de eerdere versies niet. Om de UDF Bridge mogelijk te maken voor mensen die nog een oudere versie van Windows 95 hadden, moesten de verkopers van DVD zelf software toevoegen, zodat de UDF Bridge ook door oudere versies ondersteund konden worden.

Als dit het ook niet is wat je zoekt dan lees ik het wel. suc6.

:thumb:

puppie
opnieuw bedankt en ja ik wil wel je antwoorden weten en de uitleg over udf vind ik tof en verrijkend maar ik denk dat we niet op dezelfde golflengte zitten (ik stel misschien de vraag verkeerd)
de vraag is:
in nero6 bestaat formateren= diskette maken
udf= aanmaken schijf
udf/iso= aanmaken schijf
wanneer pas je wat toe? en als je iets toepast op dvd kan dit dan worden gelezen in een gewone cd-speler
nogmaals dank en groeten

ik heb de 2 delen van dit topig samengevoegd, voor de duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan