UDMA, hoe zit dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Toch nog even een vraag,

Kan ik de UDMA settings ook veranderen. In de bios kan dit namelijk wel, alleen gaat die veranderde instelling dus niet op. Na restart heb ik gewoon weer de "standaard" instellingen.:evil:

mavaros zei:
Hoi,

Toch nog even een vraag,

Kan ik de UDMA settings ook veranderen. In de bios kan dit namelijk wel, alleen gaat die veranderde instelling dus niet op. Na restart heb ik gewoon weer de "standaard" instellingen.:evil:

Download bij Via de drivers voor deze chipset en de VIA accelerator ide drivers, daarmee kun je ze wel instellen in apparaatbeheer, ATA/ATAPI ide controller, primare en secundare controller, mocht je weer een rollback hebben naar UDMA2, is er toch iets niet in orde met de kabal, harde schijf of controller, maar wat, tja daar kom je nooit achter.

Hoi,

OK, dat zal ik eens gaan doen, en kijken hoever ik kom.

Tot zover bedankt allen.

Hoi,

Ben ik weer even. Ik was toevallig ook met zo'n soort vraag bezig weer.

Ik heb alles gedaan wat is aangedragen. Maar kreeg vannochtend een BSOD. Dit is bijna 100% te wijten aan nieuwe chipsetdrivers, of de IDE accelarator(Of hoe dat ding ook heet.) Moest ook teruggaan naar ouder image.

Ik blijf een te lage snelheid houden met een harde schijf, WD 160 GB. Ik krijg deze dus gewoon niet op zijn normale (waar ik voor betaald heb) snelheid. Dus ATA-100 ipv ATA-33. Het vreemde is, dat ik in een niet al te ver verleden gewoon wel de goede snelheid(ATA-100) had.

Zie ik nu iets totaal over het hoofd?

Bekijk bijlage 32782 zie blauw balkje.

Laatst bewerkt:
Als je BSOD krijgt van de VIA drivers, heb je een ander probleem, ik gebruik ze ook voor compjes met deze chipsets en nooit een BSOD gehad, en kunt mooi die modus forceren met de accelarator driver.

Probeer de schijf eens in een andere comp aan een andere kabel, en kijk welke udma modus hij daar krijgt, indien ook 2, dan ligt het aan de schijf, indien 5 of 6, toch de kabel eens vervangen.

Hoi,

Dat er een BSOD zou gaan komen had ik wel verwacht. Dit waren de nieuwe VIA Hybernian drivers. Daarvoor had ik de accelerator er op gezet. Geeft dan trouwens wel goede waarden aan. Ik had de PC uitgezet, en vannochtend weer aan gedrukt. Toen kreeg ik BSOD, toen ik gisteren diverse restarts had gedaan was het BSOD probleem er niet.

Ik zal nog eens in correcte volgorde de nieuwe drivers erop zetten.

Ik ben blij dat de zomer eraan komt, heb ik een beter humeur, dus ik begin weer "vrolijk" een andere install volgorde te nemen. :p

Als het dan weer niet werkt, dan meld ik me wel weer.

edit: De IDE kabels verwisselen moet dus omzetten gaan worden, want mijn papegaai heeft een snelle IDE kabel gejat die ik had klaargelegd, en er gaten in lopen bijten.(Hij was me iets te snel af.) Dus kabelverandering ga ik doen doormiddel van een omzetting van de IDE kabels die ik al heb.

Laatst bewerkt:
Wel de HYPERIONPRO drivers gebruiken die geschikt zijn voor je chipset, ook bij die IDE accelerator drivers staan de gechikte chipsets bij.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan