uit een ander hoek zoeken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,

Ik kom er niet uit !
Het betreft een vraag die al eerder is gesteld door mij maar geeft nog steeds vraagtekens.
Het betreft een comp van een kennis in Belgie , doordat er wat problemen waren hebben we besloten de comp een upgrade te doen van vista naar windows 7 , puur omdat hij bij mij in Nederland prima zijn werk deed ondanks het een beestje is van minimaal 4 jaar oud.
Ik heb hem zoveel mogelijk opgeschoond en alle updates zijn toen geinsalleerd waarbij de update naar windows 7 ook goed is verlopen.
Echter: wanneer de computer terug gaat naar Belgie lijkt het dat problemen beginnen met opstarten ( blauwe scherm etc ) . Tezamen met team viewer heb ik al wat updates verder gedaan weer kijken, online oplossingen van windows etc.
De computer is nu weer een week bij mij en constant opstarten etc gaat bij mij gewoon goed , alles draait super snel zoals ik hem ook heb afgegeven.
Ondanks dat het een 4 jarige computer betreft gedraagd hij zich als een maagdelijk exemplaar, hij is ook door de dame in kwestie nooit belast geweest met zware of schadelijke programma,s
Ze is onlangs verhuisd naar een andere woning waarvan ik nu weet dat hij onderwater heeft gestaan met ongeveer 30 cm.
Dit alles is schijnbaar zogoed als mogelijk weer vernieuwd met een nieuwe tegel vloer etc.( huurwoning ) ik begin bijna te denken dat er iets zou kunnen zijn met haar electriciteit netwerk ( schommelingen van pieken contact dozen etc ?)
Is zoiets mogelijk dat de computer daar meer last van heeft dan andere apparaten in haar huis zoals tv, digitale ontvanger ?
Suggesties zijn zeer welkom, as maandag gaat de computer weer terug naar Belgie zonder dat ik iets heb kunnen vinden.

bij voorbaat dank,
gr. Marcel

Is inderdaad vreemd, maar jouw vermoeden zou best kunnen.
Misschien kan ze proberen een stekkerdoos met spanningsfilter (surge protector) te gebruiken. Wellicht helpt het om eventuele pieken te filteren.
Zo'n ding werkt in ieder geval niet met Internet via het stopcontact, dat wordt ook gefilterd. Spreek uit ervaring :D

Bedankt maniac 2003,

Er wordt zowiezo een nieuwe stekkerdoos met piekbeveiliging geregeld.
Zolang er niks bij mij gebeurt, is weer afwachten zodra de comp weer naar Belgie gaat.

gr. Marcel

Misschien moet je het 'dichter' bij huis zoeken?
Jij schrijft dat de machine het bij jou wel goed doet en bij haar niet.
Wat dacht je van eventuele randapparaten die bij haar zijn aangesloten op het moment dat de pc daar wordt gestart? Een randapparaat dat niet goed is geconfigureerd / niet voorzien is van de juiste drivers, kan ook voor ellende zorgen.
Stel dat dit een optie is, misschien is het dan raadzaam om de machine in Belgie eerst eens alleen met toetsenbord en muis op te starten, zonder verdere randapparatuur aangesloten?

Bedankt voor je antwoord,

Zoveel ik weet heeft ze verder geen randapparatuur op haar computer aangesloten.
Ik zal dit wel ff checken en ook meegeven om alleen op de stekkerdoos haar computer en scherm laten zetten.

gr. Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan