Uit het niets reclame op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat gebeurt dagelijks met Advanced System Care.. ook lopen er verschillende programma's mee die na het afsluiten van browsers alles dumpen...
Verder lijkt het toch dat TDSS Killer het probleem heeft opgelost...
In ieder geval sinds een uur geen ongewenste audio meer gehoord...
Ik hoop dat Qrash32 ook dit gaat proberen en met hetzelfde resultaat komt...
Nogmaals bedankt ik hoop dat dit de boosdoener was...
Groeten Bob.

nou.. de hele nacht aan laten staan en geen geluidje gehoord, dus dat was hem dus blijkbaar...

hardstikke bedankt voor de tips..

Hoi stOnEYnl,

Graag gedaan hoor.

Maar ik merk ook dat je niet helemaal zeker bent.

Om je daar mee te helpen.
Is het altijd een goed idee om dan daarna nog eens een on-line scan uit te voeren.
Die hebben het voordeel dat ze niet op je computer staan en daarom ook niet geinfecteerd kunnen zijn door de malware die op je computer aanwezig was of meschien nog is.

Een paar links voor zo'n on-line scanner ,maar er zijn wel meer.

ESET Online Scanner (NOD32)
F-Secure Online Scanner

:thumb:

NOu nee zeker ben ik nooit van niets niet..
maar sinds gisteravond functioneert de computer weer als vanouds...
ik laat hem lekker gaan tot die weer raar gaat doen...
en ik denk ik ga hem helemaal maar eens opschonen...
backup van mijn persoonlijke bestanden maken en dan rambam alles formatteren nieuw installeren en dan maar eens kijken...
vind het best knap hoe mijn lappie zich heeft gehouden...
ooit gekocht in de winkel, was ook het display model. en tot nu toe foutloos gepresteerd dus ik ben allang blij...
zoals gezegd ik hoop dat Qrash32 ook baat heeft bij deze oplossing want dan kan deze thread eraf...
in ieder geval super!!!
thank you ;)

ik heb zojuist ook die TDSS killer gedraaid en die vond ook 1 gevaarlijk ding. Die is nu verwijderd. TDSS killer vind zelf niks meer op 1 gemiddelde threat na. die staat op overslaan. Toen ik echter mijn andere scans wou draaien (om te beginnen met ad-aware) kreeg ik weer een blue screen crash.

ik ga nu alle scanners die ik heb 1 voor 1 laten draaien om te kijken wat ze vinden, en ik hou in de gaten of die rare geluiden eindelijk weg blijven.

thanks voor alle hulp! ik laat het nog weten.

ja gek genoeg de hele nacht en dag geen probleem gehad en net begon de actiefilm weer, 1 xtje maar... ga het later ook nog een keer proberen. en alles scannen... merk het wel...
ik ga liever van de zon genieten. ***computer. ;)

Oké naar zo iets was ik eigenlijk op aan het wachten.;)

De rootkit is niet de boosdoener.
Een rootkit is techniek om dingen verborgen te houden.
De echte boosdoener(s) maken van die techniek gebruik op je pc.
De melding over de rootkit MBR:\\.\PHYSICALDRIVE die je zag ,betekent heel simpel gezegd dat de boosdoener(s) daarmee iedere format kunnen overleven.

Dat het daardoor ook voor de andere boosdoeners makelijker wordt om op je pc aanwezig te zijn is iets waar naar mijn idee beter rekening mee kunt houden is het niet nu dan wel een volgende keer.

De echte boosdoener is deze keer een Whistler variant (Trojan-Clicker.Win32.Whistler.c).

Iets anders is dat je niet altijd zomaar weet waardoor en hoe de computer wordt geinfecteerd.
Waardoor de computer steeds weer opnieuw onopgemerkt geinfecteerd wordt.
Waar dan weer andere rootkit techniek ze bij kan helpen.

Zelf zou ik na het verwijderen van de MBR rootkit meteen een clean install van windows doen.
(beste advies)

Dat komt meschien niet altijd zomaar even goed uit.
Maar zou wel even bij de map opties aanvinken dat je verboren bestanden en mappen wilt zien en de mappen temp en temporary internet files helemaal leeg maken.

In iedergeval veel succes ,keep me informed.

Ik heb geen last meer gehad van de "unwanted audio" sinds het verwijderen met de TDSS Killer. Dat werkt dus goed in dit geval.

Ik snap alleen even niet helemaal jou lap tekst Ragdoll? Bedoel je dat we eigenlijk beter Windows opnieuw kunnen installeren omdat een 'relapse' bijna gegarandeerd is?

Nou nee dat staat er ook niet ,maar het is inderdaad wel iets met gegarandeerd.
Gegarandeerd is er namelijk helemaal niks.

Je zegt biijvoorbeeld zelf al van (om te beginnen met ad-aware) kreeg ik weer een blue screen crash.

Betekend dat meschien dat er progrmma's op je computer beschadigd zijn ?
Het is niet gegarandeerd dat het zo is maar het is ook niet gegarandeerd dat niet zo is.

En omdat ik zelf niet ga twijfelen maar gewoon het risico niet neem is het precies zo als het er staat.

Zelf zou ik na het verwijderen van de MBR rootkit meteen een clean install van windows doen.
(beste advies)

Het beste advies wat ik je om daar heel eerlijk mee te zijn je geven kan.
Maar het is ook niet meer dan een advies de keuze daarmee is voor je zelf.
En als je denk het gaat goed en je wil het nog wat langer aanzien.

Ben daarmee natuurlijk altijd blij ,als jij dat ook blij bent.:thumb:

nou ik heb ook niets meer gehoord. op 1 keertje na dan, gek genoeg op een website van novamov, daar kijk ik graag een serie genaamd breaking bad, en als ik deze wil afspelen komt de unwanted audio er doorheen. maar zodra ik het venster sluit is ook de audio weg... ik kijk dus mijn serie maar niet meer hahaha, durgf neit meer. maar verder niet meer gehoord... blijft vreemd however...

misschien dat een pop-up blokker werkt

als je mozilla firefox gebruikt : Adblock
&
als je google chrome gebruikt : Adblock
&
voor internet explorer weet ik er niet zo snel een te vinden

Bedankt voor de update en me op de hoogte van hoe de stand van zaken er voor staan.:thumb::cool:

In afwachting van de goede tip door Aloew.
Want dat zijn in regel apparte ip-adressen die dan met het laden van zo'n website mee komen dan eens kijken of we niet iets anders kunnen verzinnen om dat ip te blokken.

Holymoeders. zit even op mijn gemakje marktplaats af te struinen.. zit ik ineens weer midden in die actiefilm :O

Ik ga die TDSS killer nog maar eens draaien. Vorige keer hielp dat erg goed.

installeer ook een pop-up blocker
want dat zal veel van dat soort reclame tegenhouden
links voor pop-up blocker staan 3 post hierboven vermeld

en uiteraard laat tdss killer ook even draaien

ik denk dat het wel ligt aan je surf/download gedrag :(
dat jullie steeds te maken krijgen met dit soort reclame,s die ineens afspelen op je computer

dus een pop-up blocker en een virus scanner zou ik je wel aanraadde om in het vervolg geen ongewenste geluiden maar op je computer te krijgen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan