• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uit 'identieke' tabbladen de waarde van 1 cel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

macrobod

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2013
Ik heb een overzicht gemaakt van medewerkers die voor mij werken. Per gewerkte week, per medewerker heb ik een tabblad gemaakt met allerlei informatie.

Daarna heb ik een totaal overzicht gemaakt waarin de highlights van deze medewerkers worden opgenomen middels een verwijzing naar bepaalde cellen in de tabbladen.

Achteraf wil ik in dit totaal overzicht ook het uren overzicht van de medewerkers zetten. Ik heb in het overzicht daarom een extra kolom "uren" aangemaakt. In ieder Tabblad staat het totaal aantal uren van de medewerker op excact dezelfde locatie.

In het totaal overzicht ga ik bij de eerste week, bij de eerste medewerker naar het veld Uren en type in: ='001'!48

Vervolgens ga ik naar de tweede rij en type in ='002'!48

Het zijn echter al 200 rijen die ik moet aanpassen. Is er een makkelijk macro waarbij ik bijvoorbeeld op de eerste beschrijving ga staan, hij deze kopieert, 1 stapje naar beneden gaat, het tabblad met 1 getal ophoogt en vervolgens plakt? In de rij moet dus komen te staan:
='001'!48
='002'!48
='003'!48
etc.

Alvast mijn hartelijke dank!!

Voldoet dit aan je noden ?

Code:
=(INDIRECT("00"&RIJ()&"!B49"))

Plaats anders eventjes een voorbeeldbestand

Joske

Hoi Joske,

Dank voor je snelle reactie. Als ik deze formule kopieer, komt er 0 in het veld te staan. Komt ook door mijn vraag, ik zie dat ik een letter ben vergeten. Hierbij de finetuning:

Wat ik zoek is een macro die het volgende doet:
Ik zet zelf in Cel I3: ='001'!D48

Dan de macro:
Vervolgens wil ik dat in cel I4 komt te staan: ='002'!D48
in cel I5 ='003'!D48
in cel I6 ='004'!D48
in cel I7 ='005'!D48
in cel I8 ='006'!D48

Etc etc etc.

Dit mag best cel voor cel, dus een macro die dit maar 1 x uit voert.

De volgende formule doet wat je wil.
Je hebt geen macro nodig.

Code:
=(INDIRECT("00"&RIJ()-2&"!D48"))

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan