Uitbreiden geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Berichten
302
Beste helpmij mensen,
Ik het geheugen op mijn PC uitbreiden. Nu heb ik ATDA gdwnld, maar zijn de gegevens bij geheugen (zie bijlage) voldoende of moet men nog meer weten.
Ik wil online kopen, maar er zijn zoveel soorten. De PC is een jaar oud.

Alvast bedankt voor de reacties
 

Bijlagen

  • image2.gif
    image2.gif
    22,5 KB · Weergaven: 58
Wat je moet kijken is wat voor geheugen er nu inzit. Is dit PC 2400 of PC2700. Anders heb je straks 2 verschillende snelheden van het geheugen erin zitten, en dat werkt niet.
 
Geplaatst door LaraBoft
Wat je moet kijken is wat voor geheugen er nu inzit. Is dit PC 2400 of PC2700. Anders heb je straks 2 verschillende snelheden van het geheugen erin zitten, en dat werkt niet.

PC2400 is er niet. Je hebt PC2100 (266mhz), PC2700(333mhz) en PC3200(400Mhz)

Je kan in principe elke snelheid pakken, maar deze zal gaan werken op de snelheid van het geheugen dat je nu in je pc hebt zitten. Het moet dus wel DDR-geheugen zijn en geen SD-ram geheugen.
 
Dank je voor de info.
Ik zal de kast openmaken en dan neem ik aan dat ik er wel uitkom.

Bedankt
Arie
 
Geplaatst door arie2507
Dank je voor de info.
Ik zal de kast openmaken en dan neem ik aan dat ik er wel uitkom.

Bedankt
Arie

Je hebt DDR-geheugen hoor. Het kan geen kwaad om een reepje van PC2700 DDR-geheugen te kopen.
 
Geplaatst door LaraBoft
Wat je moet kijken is wat voor geheugen er nu inzit. Is dit PC 2400 of PC2700. Anders heb je straks 2 verschillende snelheden van het geheugen erin zitten, en dat werkt niet.

Oeps.... dat bedoelde ik...
 
Je kan zelfs PC2536-geheugen creëren als je wil. Gewoon geheugen uitbrengen met, of overklokken naar een kloksnelheid van 317MHz.

Dat terzijde, je hebt inderaad DDR-SDRAM nodig. Liefst van het type PC2700==DDR333.
 
Sorry een beetje laat

Het is inderdaad PC2700.
Fijn dat Dynabyte er geen boekje van het moederbord bij heeft geleverd. Ook op de rekening is niets terug te vinden over types van dit soort zaken.
Maar ik weet nu wat ik hebben moet.

Bedankt voor de medewerking
Arie2507
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan