• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbreiding Berekening weekgemiddelde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi allemaal ,

Als verder zetting van een vorige topic zou ik een week gemiddelde willen bereken en deze zou variable moeten zijn over alle jaren.

In cell A2 staat de begin datum beginnende van 1 januari.
Op het moment 1-1-2010 maar in de toekomst natuurlijk 1-1-2011, .......

De weekends mogen niet meegeteld worden dus voor de week gemiddelde is het maximaal delen door 5 maar als bijkomstige moeilijkheid kan het zijn dat er een 'F' tussen staat wat staat voor feestdag , dan moet men deze dag nog aftrekken.

Een andere moeilijkheid waar ik op stuik is wanneer de heflt van een week op het einde is van een maand en de andere helft in het begin van de volgende maand.

Heb een voorbeeldje klaar hopelijk kunnen jullie me verder helpen met jullie inzicht

Bedankt

Groetjes
Dolfke

Bijlagen

Hallo Dolfke,

Helpt dit je verder?

De formules op rij 7 in de paars gekleurde cellen zijn de formules die je voor de nog ontbrekende maanden moet aanvullen. Copieren en de rijgetallen in de formules met 4 verhogen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Thoralf ,

Ik zal het proberen en je iets laten weten .

Hoe kopieer ik de formules met acculades ?

Alvast bedankt

Groetjes
Dolfke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan