• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitbreiding formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Ik heb in excel de volgende formule gebruikt die prima werkt: =AANTALLEN.ALS(Trajectbewaking!F$3:F$1362;1;Trajectbewaking!I$3:I$1362;"x").
Nu heb ik in kolom O (O3:O1362) data staan van gesprekken die ik heb gevoerd.
Ik zou nu graag de formule uitbreiden om te zien het aantal gesprekken gevoerd tussen 01-01-2010 en 01-04-2010, maar dit lukt mij niet. Weet iemand raad?
(p.s. kolom F geeft de regio 1 aan, kolom I het soort gesprek).

JHM Wetzelaer,

Kun je dat dan niet met het ingebouwde filter van Excel ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan zeker ook, maar is niet de bedoeling. Ik had graag de oplossing in de/een formule.

Ik denk dat je dan op een expert zal moeten wachten.
Denk namelijk dat het dan een Matrixformule wordt en daar heb ik geen verstand van.

Suc6

Beste Wetzelaer

Probeer het eens met de volgende formule :
Code:
=SOMPRODUCT((trajectbewaking!$F$3:$F$1362=A1)*(trajectbewaking!$I$3:$I$1362=A2)*(trajectbewaking!$O$3:$O$1362>=A3)*(trajectbewaking!$O$3:$O$1362=A4))

Waarbij ik uitgegaan ben dat in A1 de regio staat, in A het gesprek, in A3 de startdatum en in A4 de einddatum.

Beste Wetzelaer

Ik ben bang dat in dit geval een matrix formule niet gaat werken. In het voorbeeld zijn op een groot aantal plaatsen cellen samengevoegd en dat geeft vaak problemen. Dit bewijst maar weer eens het doel van een voorbeeld bestandje.

Hopelijk heeft iemand anders nog een oplossing want ik zie deze op dit moment niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan