Uitbreiding geheugen ASUS CU4X maar welke

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hoi,

Ik wil mijn interne geheugen van mijn ASUS CU4X motherboard upgraden. Ik ben er nogal huiverig voor en bang dat ik het verkeerde bestel en installeer. Er zit nu 2x256 in. Er zitten 3 sloten in voor geheugenbanken. Kan ik er zonder meer 1 strip bijplaatsen van 512Mb of moet ik altijd in paar, dus minimaal 2 van de drie sloten vullen? Dus als ik 1024Mb wil hebben moet ik dan 2 x 512Mb hebben?

Wie helpt mij er alstublieft even mee. Er is zoveel geheugen te koop. Het is me wel duidelijk dat ik SDRam moet hebben en 3,3 Volt. En ook nog unbuffered. Wat dat laatste is weet ik niet.

Ook lees ik iets dat dit moederboard 4 clock signals support per DIMM :confused:

Ook lees ik wel eens iets over ECC en non ECC. Vind het maar ingewikkeld en lastig...............

Ik hoop op een duidelijke reactie.

Alvast hartstikke bedankt!
Groeten,
Zatopek

Volgens deze review ondersteunt het moederbord maximaal 768 MB :

http://www.epinions.com/cmd-review-5A0D-7D05E0D-393EE50D-prod3

Je zou dus 256 MB bij kunnen plaatsen.

Het juiste type geheugen kun je met PCWizard achterhalen :

http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Hallo Ronnie,

Bedankt maar dat klopt niet wat je zegt. Volgens het boekje wat ik heb kan ik mximaal 1,5 Gb aan geheugen plaatsen. Alleen welk en wat voor geheugen precies en/of ik deze in 1, 2 of 3 sloten kan plaatsen is mij niet duidelijk. Ik zal dat programmaatje eens bekijken.

Ik hoop natuurlijk op meer reacties.

Boekje heb ik ook, vind het toch niet duidelijk. Kan ik nu "gewoon" SDram erin knallen? Met een snelheid van max 133Mhz? En waar moet ik nog meer op letten? ECC?? Non ECC? Ik wil niet voor verrassingen komen te staan en in de winkel stoppen ze je anders gewoon wat in je handen............

De link van dat programmaatje werkt niet zoals het hoort wat Ronnie aanbood. Ik heb het wel kunnen downloaden, Machtig mooi programma met heel veel info over je systeem. Echt top :thumb:

In de Asus CUV4X kan je dus 3 x 512MB plaatsen. 1GB modules gaan niet werken.
Het moet NON-ECC zijn. (Alhoewel ECC misschien ook werkt heeft dit weinig toevoeging, het is hooguit duurder.)

Bij interngeheugen.com hebben ze een oplossing voor je Asus bordje :)

In de Asus CUV4X kan je dus 3 x 512MB plaatsen. 1GB modules gaan niet werken.
Het moet NON-ECC zijn. (Alhoewel ECC misschien ook werkt heeft dit weinig toevoeging, het is hooguit duurder.)

Bij interngeheugen.com hebben ze een oplossing voor je Asus bordje :)
Bedankt man voor de link! Het enige dat ik nog wil weten is of ik zonder meer 1 module van 512Mb kan bijplaatsen in het nog enige vrije slot. De andere 2 banken zijn bezet met elk 256Mb.

Ja hoor, geen probleem. Je kan elke combinatie maken die je wil :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan